اقتصادیخبر اولسیاسی

امضای توافق نامه میان امارات و امریکا در زمینه انرژی هسته ای

موسسه انرژی هسته ای امارات با شرکت امریکایی «تراپاور» درباره توسعه نیروگاه های هسته ای در داخل و خارج امارات توافق نامه ای امضا کرد.

میدل ایست نیوز: موسسه انرژی هسته ای امارات اعلام کرد که توافق نامه ای با شرکت «تراپاور» (TerraPower)، فعال در زمینه طراحی رآکتورهای هسته ای پیشرفته که مالک آن بیل گیتس، میلیاردر امریکایی است، در زمینه توسعه احتمالی نیروگاه های پیشرفته در داخل و خارج امارات امضا کرده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» دوشنبه (4 دسامبر) محمد الحمادی مدیر عامل و مدیر اجرایی موسسه انرژی هسته ای امارات گفت که امارات امیدوار به افزایش تولید انرژی های پاک از طریق فعالیت های راکتورهای هسته ای است.

کریس لوسک، رئیس و مدیر اجرایی شرکت «تراپاور» اعلام کرد که عرضه فناوری های پیشرفته هسته ای به بازار امری مهم برای دستیابی اهداف جهانی در جهت از بین بردن کربن است.

این توافق نامه با تلاش های امارات برای گسترش توانایی های این کشور در زمینه انرژی هسته ای تنظیم شده و بیش از 20 کشور در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل  متعهد شدند که در تلاش برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در این دهه  فعالیت های رآکتورهای هسته ای را سه برابر افزایش دهند.

امارات با اتصال نیروگاه هسته ای براکه به شبکه برق در سال 2020 پیشرفت قابل توجهی در برنامه هسته ای خود داشته است.

با بهره برداری تجاری از 3 فاز طی 3 سال متوالی در نیروگاه براکه، فاز سوم حدود هزار و 400 مگاوات انرژی برق بدون آلایندگی به شبکه برق امارات اضافه کرده و مجموع ظرفیت تولید 3 فاز را به 4 هزار و 200 مگاوات ساعت می رساند.

پیش بینی می شود با تکمیل فاز چهارم این نیروگاه 25 درصد از برق امارات از این نیروگاه هسته ای تأمین می شود.

طبق برآورد دولت امارات، این امر منجر به کاهش سالانه 21 میلیون تن از انتشار گاز کربن برابر با حذف 3.2 میلیون خودرو از خیابان ها می شود.

توسعه انرژی هسته ای در خاورمیانه همچنان در مراحل ابتدایی است و ایران، ترکیه، اردن و عربستان از وجود طرح های آینده نگرانه هسته ای خود صحبت می کنند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا