خبر اولسیاسی

تازه‌ترین تحولات جنگ در غزه/ گسترش عملیات زمینی اسرائیل

در پنجاه و نهمین روز جنگ در نوار غزه، اسرائیل به حملات گسترده خود به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه داد و ده‌ها شهید و زخمی به جای گذاشت.

میدل ایست نیوز: در پنجاه و نهمین روز جنگ در نوار غزه، اسرائیل به حملات گسترده خود به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه داد و ده‌ها شهید و زخمی به جای گذاشت.

در آخرین آمار قربانیان، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان حملات اسرائیل از 7 اکتبر تاکنون به 15 هزار و 523 شهید و تعداد مجروحان به 14 هزار و 316 تن رسیده است.

از سوی دیگر، صبح امروز ارتش اسرائیل از کشته شدن 3 تن از نیروهای خود در نوار غزه و زخمی شدن یک نیروی خبر داد.

گسترش عملیات زمینی اسرائیل

وزارت دفاع اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که عملیات زمینی خود را به کل نوار غزه گسترش داده است.

دانیل هگاری، سخنگوی این نهاد، در نشستی خبری گفت: «وزارت دفاع اسرائیل عملیات زمینی خود علیه مواضع حماس را از سر گرفته و آن را به کل نوار غزه تسری داده است.»

وی سپس بر «اهمیت کمک‌های نیروی هوایی به نیروهای زمینی» تاکید کرد و گفت: «حملات هوایی علیه قرارگاه‌های تروریست‌ها، تاسیسات تولید اسلحه، تونل‌های تروریست‌ها، و اماکنی که از آنجا موشک پرتاب می‌کنند، خطراتی را که متوجه نیروهای زمینی است، محدود می‌کند.»

سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل افزود: «سیاست ما روشن است. ما با قدرت به هر تهدیدی علیه سرزمینمان واکنش نشان خواهیم داد.»

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، روز یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، درباره آخرین تحولات در نوار غزه و سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش «الجزیره» نخست وزیر قطر در این گفت‌وگو بر ضرورت کاهش تنش‌ها و برقراری آتش‌بس تاکید کرده است.

قطر در هفته گذشته با میانجی‌گری خود زمینه توافق آتش‌بس کوتاه مدت میان حماس و اسرائیل و آزاد کردن شماری از گروگان‌های اسرائیلی در ازای آزادی ده‌ها زندانی فلسطینی‌ را فراهم آورد.

نخست وزیر قطر روز یکشنبه در ادامه گفت‌وگوی خود با آنتونی بلینکن نسبت به از سرگیری بمباران نوار غزه پس از وقفه انسان‌دوستانه ابراز نگرانی کرد و گفت که این امر از یک سو به بحران انسانی در غزه دامن می‌زند و از سوی دیگر کار را برای میانجی‌گری پیچیده‌تر می‌کند.

وی همچنین خواستار بازگشایی فوری کریدورهای بشردوستانه برای اطمینان از انتقال امن کمک‌ها به غزه شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا