خبر اولسیاسی

راه اندازی پروژه بزرگ حمایت از فرهنگ و هنر عراق توسط السودانی

نخست وزیر عراق پروژه ای بزرگ برای حمایت از فرهنگ و هنر عراق با بودجه بیش از 13 میلیارد دینار راه اندازی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، پروژه فرهنگی و هنری بزرگی را در عراق برای حمایت از سینما، نمایش تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبیات، کتاب و ادبیات کودکان راه اندازی کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، وی 13 میلیارد و 500 میلیون دینار عراق برای اجرای این پروژه اختصاص داد.

السودانی امشب میزبان جمع کثیری از ستارگان هنر عراق و نمایندگان انجمن های ادبا و شماری از نویسندگان و فرهیختگان بود.

نخست وزیر عراق بر تکمیل اقدامات مرتبط با تخصیص بودجه مالی مورد نظر برای فعالیت های هنری و ادبی که سال ها به دلیل عدم حمایت و ابتکارات، دچار رکود شده، تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر ورود بخش خصوصی برای تولید هنری و عدم وابستگی کامل به حمایت دولت، اشاره کرد که این مطلوب نیست که هنرمندان و آثار هنری، تمایلات دولت یا هر طرفی را در نظر گیرند بلکه تنها شرط ما این است که کیفیت بالا و سطح هنری بالایی داشته باشند.

نخست وزیر عراق گفت که فرهنگ و هنر اهمیت بسزایی نزد دولت دارد چرا که آثار و جشنواره های هنری و ادبی در ایجاد برداشت مثبت از ثبات کشور نقش دارند و می توان از هنر و فرهنگ برای مقابله با پدیده های خطرناک مانند خشونت، افراط گرایی و مواد مخدر استفاده کرد.

السودانی تاکید کرد که وظیفه دولت حمایت از هنرمندان و مبتکران است و پیشتر نیز 5 میلیارد دینار برای انجمن هنرمندان و 3 میلیارد دینار برای ادیبان اختصاص داده شده است.

در پروژه ای فرهنگی هنری مذکور، 5 میلیارد دینار برای حمایت از نمایش، 5 میلیارد دینار برای حمایت از سینما، یک میلیارد دینار برای چاپ آثار ادبی و فکری، 200 میلیون دینار برای هنرهای تجسمی، 300 میلیون دینار برای حمایت از موسیقی، یک میلیارد و نیم برای ادیبان و نویسندگان در عراق علاوه بر 500 میلیون دینار برای حمایت از ادبیات کودکان اختصاص داده شد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا