سیاسی

رایزنی المندلاوی و مخبر درباره توسعه روابط ایران و عراق

نائب رئیس اول پارلمان عراق و معاون اول رئیس جمهور ایران در تهران دیدار و درباره توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی، نائب رئیس اول پارلمان عراق در تهران با محمد مخبر، معاون رئیس جمهور ایران دیدار و درباره پرونده های مهم و مشترک رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف راه های توسعه روابط بین دو کشور در سطوح مختلف و تداوم سفرهای فنی و اداری برای گشایش چشم اندازهای همکاری گسترده تر در زمینه های انرژی، آب، کشاورزی، آموزش و گردشگری دینی را بررسی کردند.

المندلاوی تاکید کرد که پارلمان عراق با اهتمام بسیار، فعال‌سازی اجرای توافق‌نامه های دوجانبه در سطوح سیاسی و پارلمانی و همچنین اقتصادی و امنیتی علاوه بر فعالسازی کمیته های پارلمانی و دولت که طی دوره های گذشته تصویب و منعقد شده را دنبال می کند.

وی خواستار تقویت سهمابه عراق شد و بر لزوم اتخاذ موضع مشترک کشورهای عربی و اسلامی نسبت به جنایت کشتار صهیونیست ها در غزه تاکید کرد.

از طرفی دیگر مخبر، نزدیکی بین دو کشور همسایه را تحسین و تاکید کرد که عراق سیاستی حکیمانه دارد و دارای توانایی بالایی در تحقق توازن در منطقه است.

وی تلاش های المندلاوی و دعوت او به عنوان نائب رئیس اتحادیه بین المجالس عرب برای برگزاری جلسه اضطراری درخصوص فلسطین را تحسین کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا