سیاسی

مصر: مسئله فلسطین در یک نقطه عطف خطرناک است

وزیر دفاع مصر گفت که مسئله فلسطین با نقطه عطف بسیار خطرناکی روبه روست و تشدید تنش های نظامی با هدف حذف این مسئله صورت می گیرد.

میدل ایست نیوز: محمد زکی، وزیر دفاع مصر روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دفاعی و نظامی «ادکس 2023» در قاهره که با حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و برخی از وزرای این کشور و هیئت های نظامی چندین کشور برگزار شد، تاکید کرد که همکاری مشترک تضمین حقیقی برای دستیابی به امنیت، پیشرفت و رفاه کشورها و ملت های دوستدار صلح است.

به گزارش «روسیا الیوم» زکی با اشاره به تلاش اسرائیل برای کوچاندن مردم غزه که از سوی قاهره محکوم شده، بیان داشت: حوادث فعلی جهان به ویژه پیچ خطرناکی که مسئله فلسطین با آن رو به روست و نیز تشدید تنش های بی رویه برای تحمیل واقعیت در میدان با هدف حذف مسئله فلسطین است.

وی همچنین تاکید کرد که «صلح» باید نیرویی داشته باشد تا از آن حفاظت و تداوم آن را تضمین کند.

وزیر دفاع مصر اظهار داشت: جهان امروز ما جایی برای ضعیفان ندارد و این واقعیتی است که همگی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما به حفاظت از امنیت و ثبات وطن ادامه خواهند داد و با همکاری نزدیک با کشورهای دوستدار امنیت و صلح، به دنبال قدرت افزایی برای شکست دادن هرگونه تجاوزی به خاک مصر هستند.

پس از این سخنان، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نمایشگاه صنایع دفاعی و نظامی «ادکس 2023» را که 4 تا 7 دسامبر جاری در مصر برگزار می شود، افتتاح کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا