سیاسی

ایجاد برج دیده بانی و نصب دوربین های حرارتی برای تامین امنیت شط العرب

فرمانده مرزبانی عراق از ایجاد جاده ساحلی، پل سازی، نصب دوربین های حرارتی، برج دیده بانی و پاسگاه برای تامین امنیت شط العرب و مبارزه با قاچاق با همکاری با ایران خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد سکر السعیدی، فرمانده مرزبانی عراق از ایجاد جاده ساحلی، پل سازی، نصب دوربین های حرارتی، برج دیده بانی و پاسگاه برای تامین امنیت شط العرب و مبارزه با قاچاق با همکاری با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که تامین امنیت شط العرب ضرورتی مهم است به ویژه با توجه به اینکه شط العرب با خط تالوگ عراق و ایران را از هم جدا می کند و طول آن 97 کیلومتر و عرض آن بین 600 -1200 متر است.

السعیدی افزود که عراق اقداماتی را در طول شط العرب با همکاری با ایران از جمله ایجاد جاده ساحلی در ساحل شط العرب در سمت عراق به طول بیش از 95 کیلومتر انجام داده است.

فرمانده مرزبانی عراق از اقداماتی نظیر نصب برج دیده بانی در طول شط العرب و پاسگاه به مساحت هزار متر و نصب دوربین های حرارتی برای نخستین بار که از راس البیشه تا شمال جزیره ام الرصاص را پوشش می دهد خبر داد.

وی در ادامه توضیح داد که این دوربین ها 24 ساعته فعال است و نیروهای مرزبانی با شناورهای سریع به تعقیب شناور قاچاقچیان با همکاری با ایران اقدام می کنند.

السعیدی اشاره کرد که عراق سطح بالایی هماهنگی با مرزبانی کشورهای همجوار از جمله ایران دارد و این هماهنگی از طریق دیدارهای افسران و فرماندهان تیپ ها و فرماندهان مناطق و مرزبانی با کشورهای همجوار صورت گرفته که منجر به کنترل قابل توجه مرزها با کشورهای همجوار شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا