سیاسی

اردوغان: ترور اعضای حماس در ترکیه برای اسرائیل گران تمام می‌شود

رئیس جمهور ترکیه نسبت به ترور اعضای جنبش حماس در ترکیه به اسرائیل هشدار داد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور ترکیه به اسرائیل به علت تلاش‌های برای ترور عناصر جنبش حماس در ترکیه هشدار داد و تاکید کرد که نتانیاهو به خاطر جنایت‌هایش در غزه محاکمه خواهد شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران در داخل هواپیمای ریاست جمهوری ترکیه که در حال بازگشت از قطر بود، عنوان شد.

اردوغان گفت که نتانیاهو نمی تواند از پرداخت بهای اقدامات خود فرار کند، او محاکمه خواهد شد و بهای جنایت های جنگی مرتکب شده خود را پرداخت خواهد کرد.

وی اشاره کرد که این سرزمین (غزه)، سرزمین فلسطینیان است و مردم فلسطین کسانی هستند که تصمیم می گیرند که چه خواهد شد و چه کسی بر آن‌ ها حکومت خواهد کرد.

اردوغان به برنامه‌های تل آویو برای ترور اعضای جنبش حماس که خارج از فلسطین حضور دارند اشاره کرد و گفت که چنانچه اسرائیل جرات اجرای این امر را در ترکیه داشته باشد، این کار برای او گران تمام خواهد شد به گونه ای که نمی تواند بار دیگر روی پای خود بایستد.

وی در این باره افزود که پیشرفت ترکیه در زمینه اطلاعات و امنیت بر هیچ شخصی در جهان پوشیده نیست و هیچ شخصی نباید این را فراموش کند.

رئیس جمهور ترکیه درباره انتقادات خود از حمایت‌های کشورهای غربی از اسرائیل گفت که اگر حمایت‌های کشورهای غربی مخصوصا امریکا از اسرائیل نبود، چنین صحنه‌هایی را در منطقه مشاهده نمی کردیم.

اردوغان افزود که اسرائیل در حال حاضر در وضعیت درماندگی قرار دارد و پرچم درماندگی وی هر لحظه بر افراشته خواهد شد.

وی درباره کنفرانس صلح بین اسرائیل و فلسطین گفت که ما در ترکیه آمادگی برعهده گرفتن نقش ضامن و همچنین میزبانی از کنفرانس را داریم به شرط آنکه اراده ای حقیقی برای برقراری صلح وجود داشته باشد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا