اقتصادیسیاسی

عراق: در صدد ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خارجی هستیم

رئیس صندوق توسعه عراق از تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خارجی در آینده خبر داد.

میدل ایست نیوز: مشاور سرمایه‌گذاری نخست وزیر عراق و رئیس صندوق توسعه عراق بر اهمیت توافق نامه شراکت عراق و عربستان در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوصی تاکید کرد و از هدف عراق برای ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) محمد النجار رئیس صندوق توسعه عراق چهارشنبه (6 دسامبر) گفت که این صندوق توافق‌ نامه مشارکت عراق و عربستان در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوصی عراق و عربستان را به امضا رساند.

النجار افزود که این توافق نامه اولین دستاورد صندوق توسعه عراق است که این امر با سرمایه‌گذاری یک شرکت عراقی در سرمایه گذاری‌های عربستان صورت گرفت.

رئیس صندوق توسعه عراق گفت: این سرمایه‌گذاری آغاز راهی است که باعث توسعه این بستر و راهیابی شمار زیادی از سرمایه‌ گذاران عربستانی و عراقی به صندوق توسعه عراق جهت سرمایه‌گذاری در آن می شود.

وی ادامه داد که ما توانستیم پس از چندین سال تلاش برای همکاری، در بسیاری از امور بین عراق و عربستان همکاری ایجاد کنیم.

النجار افزود که این اولین گام همکاری به شمار می آید و در مراحل بعدی شاهد پروژه‌های سرمایه گذاری عظیم از جانب عربستان سعودی در عراق و همینطور پروژه‌هایی از جانب عراق در کشور عربستان در آینده خواهیم بود.

وی در ادامه گفت که ما در حال حاضر در صدد آماده سازی شرکت‌های سرمایه گذاری برای ورود به عراق و توجه به آن هستیم و در حقیقت این یک شرکت است و حق دارد که سود خود را در داخل و همچنین در خارج عراق سرمایه‌گذاری کند.

رئیس صندوق توسعه عراق خاطرنشان کرد که همکاری سرمایه‌گذاری بین دو کشور عراق و عربستان وجود دارد که این فرصت را به عراق می دهد که از طریق شرکت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور ایجاد می کند، یک صندوق سرمایه گذاری‌خارجی نیز تاسیس کند و این امر جدیدی است که ما در تلاشیم آن را محقق کنیم.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا