خبر اولسیاسی

لاهه: جلوگیری از ارسال کمک‌ها به غزه می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی هشدار داد که جلوگیری عمدی از ارسال کمک‌ها به غیرنظامیان در غزه می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود.

میدل ایست نیوز: کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی طی بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که جلوگیری عمدی از ارسال کمک‌ها به غیرنظامیان در غزه می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود.

به گزارش آناتولی، کریم خان با اشاره به ارسال نامه‌ای از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت مبنی بر یادآوری ماده 99 این شورا که شامل آتش‌بس است، با استفاده از اختیارات فوق‌العاده خود برای اولین بار برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در غزه و حفظ صلح جهانی، تاکید کرد که باید فورا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه گسترده به غزه داده شود.

وی گفت: «مایلم به روشن‌ترین عبارات تکرار کنم که جلوگیری عمدی از کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غزه ممکن است طبق اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی بر مبنای اساسنامه​​​​​​​ رم یک جنایت جنگی باشد.»

پیش از این آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ماده 99 منشور سازمان ملل را فعالسازی کرد.

این ماده به دبیرکل سازمان ملل اختیار می دهد، توجه شورای امنیت را به هر مساله ای که ممکن است صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند، جلب کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا