سیاسی

ایران وتوی قطعنامه درباره آتش بس در غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه ایران اعلام کرد که دولت امریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان در غزه است.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدام امریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش بس فوری انسان دوستانه در غزه، تاکید کرد: دولت امریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی بویژه زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، کنعانی افزود: «از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، رژیم امریکا به کرات هم پیمانی و همراهی خود با رژیم آپارتاید اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را به اثبات رسانده است».

وی اظهار داشت: «مقامات کنونی ایالات متحده امریکا که در لباسی از تزویر و ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، در هفته گذشته دویستمین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک کش اسرائیل رساندند و در بیش از دو ماه گذشته، از هیچ گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه ای از جنایات وحشیانه رژیم صهیوتیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار فزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: تردیدی نیست که دولت امریکا در کشتار بیرحمانه قریب به 18 هزار غیر نظامی که حدود 8 هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم بوده و قطعا تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسراییل غاصب است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقامات ایالات متحده برای آیندگان این کشور جز شرمساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.

گفتنی است قطعنامه پیشنهادی امارات عربی متحده برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه با وجود کسب 13 رای موافق در شورای امنیت با وتوی امریکا به عنوان عضو دائم شورا روبرو شد.

از 15 عضو شورای امنیت 13 عضو رای موافق، یک عضو رای مخالف و یک عضو هم رای ممتنع دادند. رای مخالف از سوی امریکا و رای ممتنع از سوی بریتانیا داده شد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا