خبر اولسیاسی

مشاور نخست وزیر عراق: دولت مصمم به اقدام برای حفظ امنیت و منافع کشور است

مشاور سیاسی نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت این کشور مصمم به اتخاذ اقدامات تضمینی برای حفظ امنیت و منافع عراق است.

میدل ایست نیوز: فادی الشمری، مشاور سیاسی نخست وزیر عراق روز شنبه در توییتی نوشت: مردم عراق در نتیجه چالش های تروریسم و نیز سیاست ها و رفتارهای بی پروایانه برخی، هزینه های گزافی داده اند که کشور را وارد مسیر تاریکی کرده که در آن، بهترین جوانانمان را از دست دادیم، دل های مادرانمان جریحه دار شده و خسارات مادی هنگفتی متحمل شده ایم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الشمری افزود: نباید اجازه دهیم این موارد با هر عنوانی و تحت هر بهانه یا توجیهی تکرار شود.

وی در توییت خود نوشت: هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک، اقدامی تروریستی و محکوم است که از خطوط قرمز عبور کرده و به دور از اجماع ملی و دیدگاه دولت و نیروهای ملی پشتیبانش است.

مشاور نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد که دولت مصمم به اتخاذ اقدامات تضمینی برای حفظ امنیت و منافع عراق و مردم آن است.

بامداد امروز دفتر «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که وی در جلسه‌ای با حضور فرماندهان تشکیلات و دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور، حملات به سفارت امریکا در عراق را که نقض امنیت داخلی و ثبات و روابط دیپلماتیک عراق است بررسی کرد و در جریان تازه‌ترین تحقیقات جاری درباره تعیین «عناصری که امنیت کشور را به هم می‌زنند و تحویل دادن آنها به طرف‌های قضائی برای اجرای عدالت» قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، السودانی همچنین دستور تحقیق با فرماندهانی که در مناطقی که «تروریست‌ها برای حمله از آنها استفاده کرده‌اند» در عمل به مسئولیت خود کوتاهی کرده‌اند و برخورد با آنان را صادر کرد.

السودانی تأکید کرد که حمله به هر هیئت خارجی یا دفتر دیپلماتیک یک جنایت تروریستی است که با عامل آن به شدت برخورد می‌شود و افزود که دولت به تأمین امنیت همه هیئت‌های دیپلماتیک در کارکنان‌ آنها در عراق پایبند است و در برخورد با قانون‌شکنانی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند و به وجهه خارجی کشور آسیب می‌زنند کوتاهی نخواهد کرد.

صبح روز جمعه (8 دسامبر) نیز نخست وزیر عراق در بیانیه ای تاکید کرد که هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک، امری غیر قابل توجیه است که نمی توان آن را تحت هیچ شرایطی و با هر ادعا و اوهامی پذیرفت.

پیش از این سفارت امریکا در بغداد اعلام کرد که روز گذشته هدف حمله با دو راکت قرار گرفته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا