سیاسی

امیر قطر عازم ازبکستان شد

امیر قطر و رئیس جمهور ازبکستان راه های تقویت همکاری دوجانبه و برخی از مسائل منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: امیر قطر برای یک دیدار رسمی و رایزنی با رئیس جمهور ازبکستان درباره تقویت روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی عازم این کشور شد.

به گزارش «آناتولی» تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر صبح امروز سه شنبه (19 دسامبر) کشور را به قصد جمهوری ازبکستان ترک کرد.

به گفته خبرگزاری رسمی قطر در این سفر امیر قطر به همراه شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در مراسم بزرگداشت تمیم بن حمد آل ثانی برای دریافت جایزه برترین کشور در زمینه مبارزه با فساد مشارکت خواهد کرد که با همکاری سازمان ملل متحد در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این مراسم دعوت به اهمیت مبارزه با فساد و تشویق به اجرای اقدامات قاطعی است که در توافق نامه سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با فساد آورده شده است.

همچنین در این سفر امیر قطر و رئیس جمهور ازبکستان درباره راه های حمایت و تقویت روابط دو جانبه و بررسی شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک مذاکره خواهند کرد.

روابط دیپلماتیک دوحه و تاشکند با امضای پروتکل های ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سطح سفیران در نوامبر 1997 آغاز شده و از آن سال تا به امروز دو کشور برای وضع مبانی و اصول مشترک برای روابط دو جانبه مطابق با قوانین بین المللی و حقوق بشر در تلاش هستند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا