اقتصادیسیاسی

در پی خروج آنگولا اعلام شد؛
تاکید کنگو، نیجریه و عراق بر پایبندی به تعهدات اوپک

پس از خروج آنگولا از اوپک، جمهوری کنگو، نیجریه و عراق به پایبندی خود به تعهدات این سازمان تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: پس از خروج آنگولا از اوپک در هفته گذشته، جمهوری کنگو، نیجریه و عراق بر پایبندی خود به تعهدات این سازمان تاکید کردند.

به گزارش «الشرق» برونو ژان ریچارد ایتوآ، وزیر نفت کنگو در بیانیه ای اعلام کرد که ما برحمایت قوی خود در راستای یکپارچگی و انسجام سازمان اوپک و اوپک پلاس و تمامی اعضا چه از افریقا باشند چه نباشند تاکید می کنیم. چرا که این کشور ها نفش بزرگی را در دستیابی به اهداف مشترکمان و حفظ تعادل بازار جهانی نفت ایفا می کنند.

همچنین هاینکن لوکپوپیری وزیر دولت در امور منابع نفتی نیجریه در شبکه اجتماعی X نوشت که ما تصمیم داریم به اهداف سازمان اوپک پایبند و با سازمان در جهت دفع نگرانی هایی که در داخل کشور و قاره وجود دارد همکاری فعالانه ای داشته باشیم.

از طرفی عراق بر حمایت مستمر خود از اوپک تاکید کرد. بغداد در ماه های آینده باید بیش از دیگر اعضای این مجموعه تولیدات خود را کاهش دهد تا به سهمیه تولیدی جدید خود پایبند باشد.

عاصم جاهد سخنگوی وزارت نفت عراق گفت که اوپک در جهت دستیابی به ثبات بازار جهانی نفت در تلاش است که به بالاترین میانگین تعادل بین عرضه و تقاضا برسد.

وی ادامه داد که این امر باید درآمدهای خزانه عراق را به سطح خوبی برساند.

در هفته گذشته آنگولا دومین تولیدکننده بزرگ نفت در آفریقا اعلام کرد که پس از اختلاف با سازمان اوپک درباره کاهش سهم تولید نفت سال جاری از این گروه خارج می شود.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا