اقتصادی

افزایش تولید نفت اوپک در ماه دسامبر

حجم تولید نفت اوپک در ماه دسامبر در مقایسه با ماه نوامبر افزایش 70 هزار بشکه ای در روز داشته است.

میدل ایست نیوز: پس از آنکه نفت اوپک در دسامبر سال 2023 شاهد اتفاق های زیادی از جمله کاهش داوطلبانه تولید نفت از جانب 8 کشور و خروج آنگولا از اوپک بوده، این سازمان به کانون توجه بازارهای جهانی تبدیل شد.

به گزارش «السومریه» بر اساس داده های پلتفرم تخصصی انرژی، با اقدامات 3 کشور از جمله عراق، تولید نفت در دسامبر در مقایسه با ماه پیش از آن روزانه 70 هزار بشکه افزایش داشته است.

عربستان، عراق، امارات، کویت، قزاقستان، الجزایر و عمان از کاهش داوطلبانه تولید نفت در سه ماه اول سال و روسیه از تصمیم خود برای تشدید کاهش روزانه 500 هزار بشکه ای صادرات نفت خام و مشتقات آن در مدت مذکور خبر داده بودند.

بررسی‌های رویترز نشان داده که کشورهای عضو اوپک در دسامبر 2023، مجموعا 27.88 میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که در مقایسه با نوامبر سال 2023، افزایش 70 هزار بشکه ای در روز را داشته است.

بر اساس داده‌های رویترز، تولید نفت توسط کشورهای اوپک در دسامبر 2023 در مقایسه با دسامبر سال 2022 کاهش بیش از یک میلیون بشکه ای در روز داشته است.

عراق و آنگولا با افزایش تولید 60 هزار بشکه ای نفت در روز و نیجریه با افزایش صادرات نفت خام نقش زیادی در افزایش تولید نفت در ماه دسامبر داشته اند.

بازارهای جهانی در انتظار اعلام داده های حجم تولید نفتی اوپک در ماه ژانویه پس از خروج آنگولا از این سازمان و کاهش داوطلبانه حجم تولید و سطح قیمت ها توسط 8 کشور مذکور هستند.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا