سیاسی

مذاکرات زلنسکی با سران کویت، بحرین و قطر

رئیس جمهور اوکراین طی گفت و گوی تلفنی با پادشاه بحرین، امیر کویت و امیر قطر رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین شامگاه دوشنبه (8 ژانویه) در گفت وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی و اوضاع اوکراین رایزنی کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» پادشاه بحرین در این گفت و گوی تلفنی بر پایبندی منامه به منشور سازمان ملل، ارزش های صلح، تسامح، همزیستی و  پایبندی به این اصول تاکید کرد.

حمد بن عیسی آل خلیفه تاکید کرد که کشورش تلاش ها و حمایت های انسان دوستانه زیادی انجام داده و در شماری از ابتکارات دیپلماتیک مشارکت داشته است.

وی بر پایبندی بحرین به تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در اوکراین تأکید کرد.

پادشاه بحرین خاطرنشان کرد که کشورش به عنوان یکی از اعضای مسئول در جامعه جهانی به مشارکت فعالانه خود در تلاش های دیپلماتیک اخیر و همکاری با جامعه جهانی برای تقویت صلح و ثبات و شکوفایی در جهان ادامه خواهد داد.

همچنین مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت دوشنبه (8 ژانویه) با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت و گوی تلفنی داشت.

در این گفت و گوی تلفنی زلنسکی درگذشت نواف الاحمد الصباح را تسلیت و مسئولیت جدید امیر کویت را به وی تبریک گفت و برای وی آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

پیش از آن، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با ولودیمیر زلنسکی گفت و گوی تلفنی داشته که طی آن دو طرف درباره تحولات اوکراین خصوصا تلاش های جامعه جهانی برای توقف جنگ و حفاظت از غیرنظامیان و بازنگه داشتن راه های ارتباطی برای حل بحران اوکراین از راه های دیپلماتیک رایزنی کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا