سیاسی

وزیر خارجه اردن در واکنش به حملات به یمن
اسرائیل منطقه را به سمت درگیری بیشتر می کشاند

وزیر خارجه اردن در واکنش به حملات امروز امریکا و بریتانیا به یمن، گفت که اسرائیل منطقه را به سمت جنگ و درگیری بیشتر می کشاند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، در پی حملات امریکا و بریتانیا به استان های یمن، نسبت به تحولات در دریای سرخ ابراز نگرانی کرد و گفت که اسرائیل منطقه را به سمت جنگ و درگیری بیشتر می کشاند.

به گزارش آناتولی، الصفدی گفت که اردن با نگرانی، تحولات منطقه دریای سرخ و بازتاب های آن بر امنیت کل منطقه را دنبال می کند.

وی افزود که این مساله بر یکپارچگی ثبات و امنیت منطقه تاکید دارد، ثبات و امنیتی که حملات وحشیانه اسرائیل به غزه و استکبار اسرائیل و نقض حقوق فلسطینیان، بزرگترین تهدید برای آن است.

وزیر خارجه اردن هشدار داد که اسرائیل از طریق تداوم حملات وحشیانه به غزه و تلاش برای گشایش جبهه های جدید و کشیدن غرب به آن، منطقه را به سمت درگیری، تنش و جنگ بیشتر پیش می برد.

الصفدی بیان کرد که هدف از این اقدام اسرائیل، طولانی کردن دوره سیاسی نخست وزیر کنونی و اجرای برنامه های نژادپرستانه افراطی وزرای افراط گرا است که خواهان ارتکاب جنایت های بیشتر علیه ملت فلسطین هستند و حق آنها در خاک خودشان را انکار می کنند.

پیش از این نیروی مسلح انصار الله یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در پی 73 حمله امروز امریکا و انگلیس به یمن، 11 نفر شهید و مجروح شدند.

 جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نیز پیشتر تاکید کرد که نیروهای امریکایی و بریتانیایی و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، با موفقیت، برخی اهداف انصار الله در یمن را هدف قرار دادند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا