سیاسی

عراق حملات به یمن و نقض حاکمیت آن را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از آزادی دریانوردی در آب های بین الملل، حملات به یمن و حاکمیت آن را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق اعلام کرد که از زمان آغاز حملات و جنگ ظالمانه اسرائیل علیه نوار غزه، عراق هشدار داده است که عواقب تداوم حمایت از رژیم غاصب و عدم مسئولیت پذیری کشورها، منجر به کشیده شدن امور به تحولات فراگیری می شود که در مرزهای غزه و فلسطین باقی نمی ماند و این مساله، موجب می شود خطر جنگ و خشونت، منطقه را فرا گیرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، این وزارتخانه افزود که با نادیده گرفتن کامل درخواست ها برای توقف جنگ که حتی از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر آن تاکید شد، اقدام خصمانه اسرائیل که برخی کشورهای غربی اصرار بر پشتیبانی از آن و کشتار فلسطینیان دارند، ادامه یافت.

وزارت خارجه عراق ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از آزادی دریانوردی در آب های بین الملل، حملات به یمن و حاکمیت آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که شاهد آن هستیم که گسترش دامنه جنگ، مشکلی را حل نمی کند، اما راه حل در مسئولیت پذیری شورای امنیت و صدور قطعنامه ای برای توقف حملات وحشیانه علیه فلسطینیان در نوار غزه است.

پیش از این نیروی مسلح انصار الله یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در پی 73 حمله امروز امریکا و انگلیس به یمن، 11 نفر شهید و مجروح شدند.

 جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نیز پیشتر تاکید کرد که نیروهای امریکایی و بریتانیایی و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، با موفقیت، برخی اهداف انصار الله در یمن را هدف قرار دادند.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا