اقتصادی

در پی افزایش تولید نفت خام عراق؛
تولید نفت خام اوپک پلاس در ماه دسامبر افزایش یافت

تولید نفت خام سازمان اوپک پلاس در ماه دسامبر، با افزایش 130 هزار بشکه ای در روز، به 42.73 میلیون بشکه رسید.

میدل ایست نیوز: تولید نفت خام سازمان اوپک پلاس در ماه دسامبر، در مقیاس ماهانه با افزایش 130 هزار بشکه ای در روز به 42.73 میلیون بشکه رسید که این امر در نتیجه افزایش تولید عراق و بزرگترین تولیدکنندگان نفت افریقا در اوپک پلاس بوده است.

به گزارش «شفق نیوز» بر اساس جدیدترین نظرسنجی Platts که توسط S&P Global Commodity Insights انجام شده، 13 کشور عضو سازمان اوپک با افزایش روزانه 160 هزار بشکه نفت خام در مقایسه با ماه نوامبر، روزانه 27.98 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده اند درحالی که 10 هم‌پیمان خارج از اوپک با ریاست روسیه با کاهش روزانه 30 هزار بشکه در ماه، روزانه 14.75 بشکه نفت خام تولید کرده است.

در این نظرسنجی آمده است که عربستان با تولید روزانه 8.95 میلیون بشکه در ماه دسامبر حجم تولید خود را در کم ترین سطح تولیدی از زمان شیوع ویروس کرونا حفظ کرده است. روسیه نیز با تولید روزانه 9.43 میلیون بشکه نفت خام حجم تولید خود را ثابت نگه داشته که حجم تولید نفت هر دو کشور از سهم مورد توافق اخیر در اوپک پلاس، کمتر بوده است.

این امر با افزایش روزانه 60 هزار بشکه نفت خام از عراق مواجه شده که شاهد افزایش تولید از اقلیم کردستان و افزایش مصرف داخلی نفت خام برای تولید انرژی است.

حجم تولید نفت خام عراق در ماه دسامبر روزانه 4.35 میلیون بشکه بوده که از سهم تعیین شده آن با روزانه 4.22 میلیون بشکه فراتر رفته است. عدم پایبندی عراق به سهم مشخص شده آن، موجب شده است که دیگر اعضا، خواستار تشدید سختگیری ها در اجرای سهمیه ها شوند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا