اقتصادیخبر اول

آفریقا مقصد تازه سرمایه‌گذاری‌های خارجی قطر

معاون اول اتاق بازرگانی و صنایع قطر تاکید کرد که آفریقا مقصد بعدی سرمایه‌گذاری های خارجی قطر است.

میدل ایست نیوز: محمد بن احمد بن طوار الکواری، معاون اول اتاق بازرگانی و صنایع قطر،  تاکید کرد که آفریقا مقصد بعدی سرمایه‌گذاری های خارجی قطر است.

به گزارش «العربی الجدید» وی خاطرنشان کرد که تجار و سرمایه گذاران قطری مشتاق هستند تا فرصت های موجود در اوگاندا را در بخش های مختلف از جمله معدن، انرژی، جاده ها، راه آهن، نفت و گاز، کشاورزی و املاک و مستغلات کشف کنند.

طبق بیانیه اتاق بازرگانی و صنایع قطر، الکواری در مجمع و نمایشگاه سرمایه‌گذاری و تجارت آفریقای شرقی که روز سه شنبه در حاشیه “نوزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد” و “اجلاس گروه 77 و چین” در کامپالا پایتخت اوگاندا آغاز شد، شرکت می کند.

این مجمع با شعار “تعمیق همکاری در تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری برای ثروت مشترک جهانی” و با هدف ایجاد فرصت های جدید در عرصه های تجارت، گردشگری، سرمایه گذاری و انتقال فناوری برگزار می شود.

از دیگر اهداف این مجمع افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های کلیدی مانند گردشگری، کشاورزی، معادن، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه زیرساخت‌ها، املاک و مستغلات و خدمات است.

الکواری در سخنانی قبل از جلسه افتتاحیه این مجمع گفت: «قطر یک سرمایه گذار مهم جهانی محسوب می شود، زیرا دارایی های سازمان سرمایه گذاری قطر حدود 475 میلیارد دلار است و بخش خصوصی قطر سرمایه گذاری های مختلفی در بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه در اتحادیه اروپا، شورای همکاری، و کشورهای عربی دارد.

وی خاطرنشان کرد: قطر جایگاه ویژه ای در تولید و بازاریابی گاز طبیعی مایع در جهان دارد و شرکت انرژی قطر با ده‌ها کشور در قاره‌های مختلف قراردادهای اکتشاف و تولید منعقد کرده و قراردادهایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار برای اجرا بسته است. دو پروژه توسعه میدان‌های شمال شرق و شمال جنوب برای افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی، تولید مایع را تا سال 2026 به 126 میلیون تن در سال خواهد رساند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع قطر با اشاره به اینکه تولید داخلی کشورش در سال 2022 به 190 میلیارد دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: این عوامل به تقویت همکاری‌های قطر و کشورهای شرق آفریقا به ویژه اوگاندا کمک می‌کند.

گفتنی است که قطر در سال های گذشته با سرمایه‌گذاری در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، انرژی، زیرساخت ها و گردشگری به سمت آفریقا روی آورده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا