خبر اولسیاسی

شکایت علیه رئیس رژیم صهیونیستی به دادگاه سوئیس در حین حضور وی در داووس

دادستانی کل سوئیس اعلام کرد که چندین شکایت جنایی علیه رئیس رژیم صهیونیستی در جریان شرکت وی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس دریافت کرده‌ است.

میدل ایست نیوز: دادستانی کل سوئیس – امروز جمعه – اعلام کرد که چندین شکایت جنایی علیه اسحاق هرتسوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، در جریان شرکت وی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس دریافت کرده‌ است.

به گزارش «الجزیره» این دفتر توضیح داد که در حال ارتباط با وزارت امور خارجه سوئیس است و پس از بررسی شکایات علیه هرتسوگ، بیانیه‌ای در خصوص گام بعدی صادر خواهد کرد. دادستانی به دنبال بررسی موضوع مصونیت رئیس رژیم صهیونیستی است.

در همان زمان، یک گروه فعال حقوق بشر در سوئیس گفت که افراد گزارش هایی را علیه هرتسوگ به دادستانی فدرال سوئیس و مقامات مربوطه در شهرهای بازل، برن و زوریخ ارسال کرده اند.

این گروه با تاکید بر اینکه امکان رفع مصونیت از چنین شخصیت هایی در شرایط خاص مانند جنایات علیه بشریت وجود دارد، تاکید کرد که این مورد شرایط لازم را دارد.

از سوی دیگر، نشریه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از دفتر رئیس رژیم صهیونیستی نوشت که هرتزوگ طبق برنامه در مجمع داووس شرکت کرد.

گزارش‌های رسانه‌های عبری اعلام کردند که دفتر هرتسوگ معتقد است که شکایت‌های جنایی ارائه‌شده علیه او یک «حرکت تبلیغاتی است که وجهه اسرائیل را هدف قرار می‌دهد».

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا