اجتماعیاقتصادی

آغاز صدور شناسنامه برای اسب ها در عراق

اداره کشاورزی استان بابل عراق از صدور شناسنامه برای اسب ها برای اولین بار در این استان و در کل عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره کشاورزی استان بابل عراق از صدور شناسنامه برای اسب ها برای اولین بار در استان و کشور خبر داد.

به گزارش «رووداو»  ثامر الخفاجی مدیر کشاورزی بابل اعلام کرد که دور اول صدور شناسنامه برای اسب ها انجام شده که این امر به تسهیل جابه جایی اسب ها از مکانی به مکانی دیگر کمک می کند.

الخفاجی ضمن اشاره به این که صدور شناسنامه برای اسب ها برای اولین در استان بابل و سراسر عراق صورت گرفته است گفت که این شناسنامه شامل اطلاعات اسب ها از جمله نام و کد اسب و نام مالک آن و نیز علامت های متمایز کننده اسب می شود.

وی خاطر نشان کرد که این رویکرد سیستماتیک برای دانستن نژاد اسب است.

مدیر کشاورزی بابل درباره هدف از صدور شناسنامه برای اسب ها گفت که این امر در جهت تشویق پرورش دهندگان به داشتن اسب عربی و حمایت از اسب ها و فراهم کردن علوفه برای آن ها انجام شده است.

از طرفی عمار محمد علی رئیس بخش دامپروری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای اجرای دستورهای صادره بخش محافظت از منابع وراثتی اداره امور دام، تیم سرشماری اسب ها در استان بابل عملیات ثبت تمامی اسب ها در استان را به پایان رساند.

علی عبد الامیر العیساوی رئیس بخش سرشماری اسب ها در استان بابل گفت که برای اجرای این امر آموزش های لازم برای ثبت اسب ها بر اساس پروتکل های اتحادیه بین المللی فرانسه به کادرهای متخصص داده شده است.

بر اساس داده های اداره امور دام ها، حدود 7 هزار راس اسب در عراق وجود دارد. این شمار شامل اسب های موجود در اقلیم کردستان عراق نمی شود.

این داده ها می افزاید که اسب های عراق از تیره های اسب عربی، تیره مصری، یا دورگه هستند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا