سیاسی

پلاسخرت:
عراق در معرض کشیده شدن به درگیری های خاورمیانه است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق نسبت به خطرات کشیده شدن عراق به درگیری های خاورمیانه هشدار داد.

میدل ایست نیوز: جنین هنیس پلاسخرت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق نسبت به خطرات کشیده شدن عراق به درگیری های خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش «القدس العربی» پلاسخرت در بیانیه ای اعلام کرد: خاورمیانه در مرحله بحرانی است. چرا که درگیری شدید در غزه و عملیات های مسلحانه در دیگر مکان ها، خطر کشیده شدن اوضاع به درگیری های بزرگ را پیش می کشد.

وی ادامه داد: عراق در معرض خطرات کشیده شدن به این درگیری هاست. با وجود تلاش های دولت برای جلوگیری از تشدید تنش ها، حملات از داخل و خارج عراق ادامه دارد. این امر موجب کاهش ثباتی است که پس از تلاش های سخت و اقدامات انجام شده در سال های اخیر در کشور به وجود آمده بود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد: تمام تلاش های سازمان ملل متحد بر پایان دادن به درگیری ها در غزه و جلوگیری از کشیده شدن آن به منطقه متمرکز است. دبیرکل سازمان ملل بارها خواستار توقف فوری آتش بس در غزه به علت های بشردوستانه، ارسال پایدار کمک های انسان دوستانه و احترام کامل به قوانین انسانی بین المللی از جمله حفاظت از غیرنظامیان و آزادی بی قید و شرط تمامی گروگان ها شده است.

پلاسخرت در پایان گفت: ثبات عراق و امنیت آن در اولویت همه کار های ما قرار دارد. ما خواسته خود را از تمامی طرف ها برای اعمال حداکثر خویشتنداری تکرار می کنیم.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا