اقتصادی

وزارت بازرگانی عراق:
ذخایر گندم و مواد غذایی در شرایط مطلوب است

وزارت بازرگانی عراق با تاکید بر تقویت سبد غذایی شهروندان در ماه رمضان، اعلام کرد ذخایر راهبردی گندم، نیاز کشور را برای یک سال کامل تامین می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت بازرگانی عراق ذخایر گندم و مواد غذایی را دراین کشور مطلوب توصیف و اعلام کرد طی روزهای آینده چهار فروشگاه مرکزی در بغداد پس از بازسازی و احیای آنها افتتاح خواهند شد که بدین ترتیب تعداد فروشگاه های مرکزی در پایتخت عراق برای عرضه مواد مورد نیاز شهروندان به هفت مرکز افزایش خواهد یافت.

محمد حنون، سخنگوی رسمی وزارت بازرگانی در گفتگو با الصباح ضمن اشاره به اینکه این وزارتخانه به مناسبت ماه رمضان چهار قلم کالا شامل آرد سفید، نشاسته، ماکارونی و شیر را به شش قلم قبلی سبد غذایی اضافه خواهد کرد؛ افزود: این وزارتخانه دارای ذخایر استراتژیک گندم برای یک سال تمام  و تامین مواد غذایی به مدت شش ماه است و همین امر به تثبیت وضعیت سبد غذایی کمک کرده است.

حنون اظهار داشت:  این وزارتخانه فروش تمام اقلام خوراکی را در مراکز فروش با قیمت یارانه ای راه اندازی کرده و قرار است هر کیلو گوشت گوسفند 9 هزار دینار، مرغ و تخم مرغ 5 هزار دینار، آرد سفید کیلویی 750 دینار و  یک کیلو شکر به همراه یک عدد روغن و شیر به قیمت 1000 دینار عرضه کند به گونه ای که به ثبات قیمت  این اقلام در بازار و جلوگیری از سودجویی تاجران کمک کند.

این مقام وزارت بازرگانی گفت: این وزارتخانه مرغ، تخم مرغ و گوشت را با قیمت های رقابتی از طریق 15 یخچال و اتوبوس سیار در مناطق بغداد بین شهروندان توزیع خواهد کرد و این کار را در مناطق فقیرنشین هم با فرستادن خودروهای کوچک انجام خواهد داد.

منبع
الصباح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا