سیاسی

بایدن و السیسی تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را بررسی کردند

رئیس جمهور مصر با دریافت تماس تلفنی از جانب رئیس جمهور ایالات متحده راه‌های تقویت روابط دوجانبه و شراکت راهبردی دو کشور را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، با دریافت تماس تلفنی از جانب جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، راه‌های تقویت روابط دوجانبه و شراکت راهبردی دو کشور را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر، در این گفت‌وگوی تلفنی تحولات منطقه خاورمیانه به‌خصوص جنگ غزه بررسی شد و طرفین تلاش‌های جاری برای آتش بس انسان‌دوستانه به منظور حفاظت از جان غیر نظامیان و مبادله اسیران و ارسال کمک‌های انسانی و کاهش تنش و پایان دادن به شرایط کنونی را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده که السیسی ابتکار عمل‌ها و تلاش‌های مصر با همه طرف‌های ذی‌ربط برای رسیدن به آتش‌بس فوری را بررسی و تأکید کرد که مصر در ماه‌های گذشته تلاش‌های گسترده برای ورود کمک‌ها به غزه داشته و این روند با چالش‌ها و دشواری‌هایی روبه‌روست که باید برطرف شود.

السیسی تأکید کرد که مصر به تلاش خود برای حمایت از مردم غزه برای کاهش بحران انسانی آنها ادامه می‌دهد و جامعه جهانی باید به مسئولیت خود درباره این هدف عمل کند.

رئیس جمهور امریکا نیز از نقش محوری مصر در همه عرصه‌های مربوط به بحران کنونی و از مواضع مصر در حمایت از ثبات در منطقه قدردانی و تأکید کرد که امریکا از تلاش‌های مصر برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه حمایت می‌کند.

آنان همچنین بر موضع ثابت امریکا و مصر درباره مخالفت با هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان به خارج سرزمنیشان و بر راه حل دو کشوری به عنوان مبنای حمایت از امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.

پیش از این رئیس جمهور امریکا با امیر قطر نیز تحولات غزه را بررسی کرد.

امریکا و مصر و قطر در حال میانجیگری برای مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس هستند.

قرار است به زودی رئیس سازمان سیا برای پیشبرد این مذاکرات به منطقه سفر کند.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا