سیاسی

گوترش:
تصمیم دیوان لاهه برای همه طرف‌ها لازم الاجراست

دبیرکل سازمان ملل متحد، تاکید کرد که تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده نسل‌کشی که توسط آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده برای همه طرف‌ها لازم‌الاجرا است.

میدل ایست نیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، تاکید کرد که تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده نسل‌کشی که توسط آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده برای همه طرف‌ها لازم‌الاجرا است.

به گزارش «روسیا الیوم» بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، گوترش به تصمیم دادگاه اشاره کرد که در میان سایر موارد، رژیم صهیونیستی را ملزم می کند و مطابق با تعهدات خود بر اساس کنوانسیون منع نسل کشی، «تمام اقداماتی را که در حدود اختیاراتش است» در رابطه با فلسطینی ها اتخاذ کند.

گوترش تاکید کرد که تصمیمات دادگاه رژیم صهیونیستی را موظف می کند که فورا اطمینان حاصل کند که «ارتش این کشور هیچ یک از این اقدامات را انجام ندهد.»

گوترش همچنین به تاکید دادگاه اشاره کرد که «همه طرف‌های درگیر در نوار غزه به قوانین بشردوستانه بین‌المللی ملزم هستند» و دادگاه خواستار «آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌هایی است که در جریان حمله به اسرائیل در ماه اکتبر ربوده شدند و از آن زمان در دست حماس و دیگر گروه های هستند.»

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که تصمیمات دادگاه بر اساس اساسنامه دادگاه برای همه طرف ها الزام آور است و به تعهد همه طرف ها به تصمیمات دادگاه اعتماد دارد.

بر اساس این بیانیه، گوترش بر اساس اساسنامه دیوان، تصمیم اقدامات موقت صادر شده توسط دیوان بین المللی دادگستری در مورد رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت ارجاع خواهد داد.

پس از بیانیه گوترش، فرانسه که ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد اعلام کرد که این شورا روز چهارشنبه برای بررسی قطعنامه «دیوان بین‌المللی دادگستری» تشکیل جلسه می‌دهد که در آن از رژیم صهیونیستی می‌خواهد از هرگونه اقدام احتمالی «نسل‌کشی» در نوار غزه جلوگیری کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا