سیاسی

درخواست فلسطین برای ادامه کمک‌رسانی کشورها به آنروا

درپی به تعلیق در آمدن کمک‌های امریکا و کانادا به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا»، سازمان آزادی‌بخش و وزارت خارجه فلسطین با انتشار بیانیه‌هایی خواستار لغو فوری این تصمیم شدند.

میدل ایست نیوز: سازمان آزادیبخش فلسطین روز شنبه با هشدار در خصوص کارزار تحریک آمیز رژیم صهیونیستی به منظور از بین بردن آنروا، از کشورهایی که کمک‌های مالی جدید خود به این آژانس را به حال تعلیق درآورده اند درخواست کرد «فورا» تصمیم خود را لغو کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، افزون بر بیانیه وزارت خارجه فلسطین، حسین الشیخ دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در پایگاه ارتباطات اجتماعی «ایکس» بدون اشاره به نام کشورهای خاصی اعلام کرد: ما از کشورهایی که حمایت‌های خود را از آنروا متوقف کرده اند، درخواست می کنیم فورا از این تصمیم خود که مخاطرات سیاسی و امداد رسانی زیادی به دنبال دارد، منصرف شوند و کمک به آنروا را از سرگیرند.

حسین الشیخ افزود: در این برهه خاص و با توجه به تجاوزات مستمر علیه ملت فلسطین، ما بیش از هر چیزی به حمایت‌های این سازمان بین المللی نیازمندیم نه آنکه از حمایت ها و کمک های آن جلوگیری کنیم.

ازسوی دیگر وزارت امور خارجه فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد اقدامات تحریک آمیز اسرائیل علیه آنروا اقداماتی از پیش طراحی شده با هدف از بین بردن حل و فصل مساله آوارگان و حقوق آنهاست و ما از کشورهایی که دست به چنین اقدامی زده اند؛ درخواست می کنیم از این اقدامات عقب نشینی کنند.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرده است با شدیدترین شکل ممکن، کارزار تحریک‌آمیز و روشمند دولت اسرائیل علیه آنروا را که از زبان چند مسئول اسرائیلی مطرح شده است، محکوم  می کند و آنرا نوعی پیش داوری و دشمنی علیه ملت فلسطین می داند.

در این بیانیه تصریح شده است دشمنی با آنروا به وضوح در طول جنگ نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه مشخص بوده است که ما  این دشمنی را در قالب اظهار نظرهای عمومی یا هدف قراردادن آنروا و مسئولان آن و مقرها و نهادها و امکانات و نیروهای آن مشاهده کرده ایم.

وزارت خارجه فلسطین با اشاره به پیش‌دستی اشغالگران در جلوگیری از هرگونه تحقیق درباره ادعاهایشان و تشدید اقدامات تحریک آمیز علیه آنروا تصریح کرد ما تعجب شدید خود را از اقدامات برخی کشورها  قبل از تکمیل تحقیقات سازمان ملل متحد اعلام می کنیم و خواستار لغو این تصمیم آنها در راستای قانون و اقدامات حقوقی و قانونی هستیم.

این بیانه تاکید کرده است حتی درصورتیکه ادعاهای اشغالگران نیز ثابت شود نباید در حق آنروا و اختیارات آن و مأموریت های والای بشر دوستانه اش اجحاف کرد و از دایره انصاف دور شد بخصوص که هر اشتباهی را نمی توان به پای سیاست‌های آنروا یا دستورالعمل‌های مقامات این نهاد و برنامه ها و اعتبار و اعتماد به فعالیت هایش در راستای خدمت به آوارگان فلسطینی نوشت.

این بیانیه در پایان تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر به هر شکل ممکن به دنبال متوقف کردن فعالیت‌های آنروا با هدف از بین بردن موضوع آوارگان و حق اساسی آنها برای بازگشت به سرزمین هایشان طبق قطعنامه های سازمان ملل است.

منبع
خبرگزاری آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا