سیاسی

اردن خواستار تداوم حمایت مالی از اونروا شد

وزیر خارجه اردن خواستار تداوم حمایت مالی از آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی شد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصدفی وزیر خارجه اردن خواستار تداوم حمایت از آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی شد و به نقش این سازمان در نوار غزه که نمی توان از آن بی نیاز بود، اشاره کرد.

به گزارش «آناتولی» بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن، این اظهارات در گفت‌وگوی تلفنی الصفدی و فیلیپ لازارینی کمیسر عمومی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) بیان شد.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که وزیر خارجه این کشور اشاره کرد که اونروا، در رساندن کمک های بشردوستانه به بیش از یک میلیون فلسطینی که با فاجعه انسانی رو به رو هستند، نقشی را ایفا می کند که نمی شود از آن بی نیاز بود.

الصفدی همچنین بر ضرورت تداوم فراهم کردن کمک های بشردوستانه لازم بیش از پیش به اونروا توسط جامعه جهانی تاکید کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که این آژانس به دلیل اتهام 12 نفر از نیروهای این آژانس نباید مورد تحریم دسته جمعی قرار بگیرد.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که وزیر خارجه اردن و کمیسر عمومی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی از کشورهایی که حمایت خود را از این آژانس به حالت تعلیق در آوردند خواستند که برای تضمین تامین مالی به اونروا در راستای ارائه خدمات حیاتی به بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه از تصمیم خود صرف نظر کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن لازارینی اشاره کرد که اونروا از دفتر نظارت بر خدمات داخلی که بالاترین مقام در سازمان ملل به شمار می آید خواستار شد تا پیرامون اتهام 12 تن از کارمندان به دست داشتن در حمله 7 اکتبر تحقیقات خود را آغاز کند.

بر اساس بیانیه مذکور دو طرف تاکید کردند که هر گونه نقض تامین مالی اونروا که نقش اصلی در نوار غزه ایفا می کند بر توانایی این آژانس برای ارائه خدمات بشردوستانه به غزه اثر گذار خواهد بود. حجم کمک های ارسال شده به غزه تاکنون از 10 درصد نیازهای این افراد عبور نکرده است و جلوگیری از خدمت رسانی اونروا موجب افزایش رنج مردم فلسطین خواهد شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا