سیاسی

وال استریت ژورنال:
80 درصد تونل‌های زیرزمینی حماس دست‌نخورده مانده است

مقامات امریکایی و صهیونیستی گفته اند که 80 درصد از تونل‌های گسترده حماس در غزه پس از هفته‌ها تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آنها دست نخورده باقی مانده است.

میدل ایست نیوز: مقامات امریکایی و صهیونیستی گفته اند که 80 درصد از تونل‌های گسترده حماس در غزه پس از هفته‌ها تلاش رژیم صهیونیستی برای از بین بردن آنها دست نخورده باقی مانده و اهداف اصلی این رژیم در جنگ را مختل می‌کند.

به گزارش «اسکای نیوز» به نقل از «وال استریت ژورنال»، مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند که خنثی کردن توانایی حماس برای استفاده از تونل ها سنگ بنای تلاش های برای دستگیری رهبران ارشد جنبش و نجات اسیران باقی مانده است.

رژیم صهیونیستی به دنبال روش‌های مختلفی برای پاک‌سازی تونل‌ها بوده است، از جمله نصب پمپ‌هایی برای پر کردن آن با آب‌های مدیترانه، انهدام آنها با حملات هوایی و مواد منفجره مایع، جستجوی آنها با سگ‌ها و روبات‌ها، تخریب ورودی‌های آنها و یورش به آنها با سربازان بسیار آموزش دیده.

مقامات امریکا و رژیم صهونیستی تخمین می‌زنند که بین 20 تا 40 درصد تونل‌ها آسیب دیده یا غیرفعال شده‌اند که بیشتر آنها در شمال غزه هستند.

مقامات امریکایی گفته اند که رژیم صهیونیستی واحدهای متخصص در پاکسازی تونل ها دارد، اما بسیاری از این نیروها مهندسین آموزش دیده برای نابودی آنها هستند، نه برای جستجوی گروگان ها و رهبران ارشد حماس.

این مقامات افزودند که به ویژه برای پاکسازی تونل ها به نیروهای بیشتری نیاز است.

به گفته یک مقام ارشد نظامی در رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم می‌گویند که برخی از گروگان‌ها در تونل خان یونس نگه داری می‌شوند و «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه نیز در همان مکان مخفی شده است.

در اوایل ماه جاری، ارتش رژیم صهیونیستی خبرنگاران را به بازدید از تونل‌های جنوب غزه در اطراف خان یونس برد و گفت شواهدی از حضور اسیران در این تونل ها وجود دارد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا