سیاسی

مذاکرات اردن و بریتانیا درباره توقف کمک‌ها به اونروا

وزرای خارجه اردن و بریتانیا بر نقش مهم آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در مقابله با فاجعه انسانی در غزه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن بر نقش مهم آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در کمک رسانی به فلسطینی ها برای مقابله با فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که وزیر خارجه این کشور در گفت وگوی تلفنی با دیوید کامرون همتای بریتانیایی خود پیرامون اوضاع غزه و تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس و ورود کمک های بشردوستانه به آن گفت و گو کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که وی همچنین بر خطرات تداوم تجاوزات و تشدید فاجعه انسانی در نوار غزه تاکید کرد.

در این باره وزرای خارجه اردن و بریتانیا پیرامون تلاش ها برای کاهش تنش های منطقه ای و تلاش های انجام شده برای ایجاد سازوکارهایی که اجازه رساندن کمک های فوری و کافی به غزه را می دهد، گفت وگو کردند.

وزارت خارجه اردن افزود که دو طرف بر تداوم مشورت ها پیرامون این تلاش ها موافقت و بر اهمیت تداوم در حمایت از اونروا که در کمک رسانی به مردم فلسطین برای مقابله با فاجعه های انسانی در غزه نقشی را ایفا می کند تاکید کردند.

این در حالی است که شماری از کشورهای غربی در پی اتهامات رژیم صهیونیستی به کارکنان اونروا، پرداخت کمک های مالی به این نهاد سازمان ملل را به تعلیق درآورده اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا