اجتماعیاقتصادی

نخست وزیر عراق طرح احداث بزرگ‌ترین پروژه مسکونی عراق را امضا کرد

نخست وزیر عراق پروژه ساخت شهر «علی الوردی» را به عنوان بزرگ‌ترین پروژه مسکونی در بغداد امضا کرد.

میدل ایست نیوز: قرارداد احداث  پروژه جدید شهر مسکونی «علی الوردی» امروز چهارشنبه با حضور محمد شیاع السودنی نخست وزیر، بنكين ريكاني وزیر مسکن و آبادانی و شهرداری ها و نجیب ساویرس مدیر عامل شرکت توسعه املاک و مستغلات مشهور به «اورا» ORA، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این طرح، بزرگترین طرح درمیان پنج طرح جدید احداث شهرها و شهرک‌های مسکونی در مرحله نخست است که دولت عراق آنها را برای اجرا در اولویت قرار داده است.

السودانی در مراسم امضای این قرارداد تصریح کرد: راهبرد حل بحران مسکن که توسط دولت دنبال می شود شامل ایجاد شهرهای زیرساختی با هزاران واحد مسکونی مختلف و متناسب با اقشار مختلف جامعه عراق است که می تواند بار فشار از جمعیت بغداد پایتخت عراق را کم کند.

نخست وزیر عراق افزود: این طرح با این وسعت و ظرفیت برای نخستین باراست که در عراق اجرا می شود و درراستای برنامه  های دولت برای پیدا کردن راه حل‌های ریشه ای و پایدار به منظور حل بحران مسکن قرار دارد.

السودانی از عملکرد تیم تخصصی وزارت مسکن، شهرداری بغداد و سایر ادارات مربوطه قدردانی و در عین حال تاکید کرد فضای سرمایه گذاری در عراق بسیار مهیا و جذاب است.

از سوی دیگر نجیب ساویرس مدیر عامل شرکت توسعه املاک و مستغلات اورا نیز به نوبه خود تاکید کرد شراکت با عراق در اجرای پروژه مسکونی «علی الوردی» نقطه عطفی در همکاری ها و مشارکت در چشم اندازها و طرح‌های خلاقانه برای ساخت شهرهای مسکونی خواهد بود که  در آن به مساله توازن میان محیط زیست و جمعیت مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است پروژه شهر جدید که با نام علی الوردی جامعه شناس و اندیشمند فقید عراقی نامگذاری شده است؛ در مساحتی بالغ بر 61 میلیون متر مربع تا ضلع جنوب شرقی پایتخت بغداد امتداد دارد و گنجایش آن 120 هزار واحد مسکونی متنوع است. در این شهر جدید افزون بر امکانات شهری و فضای سبز، وسایل فناوری شهرهوشمند به منظوراجرای استانداردهای پیشرفته در پایداری و حفظ محیط زیست نیز در نظرگرفته شده است.

شرکت اور یکی از بزرگترین و مشهورترین شرکت های فعال در زمینه توسعه املاک و مستغلات است درسطح منطقه و جهان است که قرارداد با این شرکت درچارچوب رویکرد دولت به شرکت‌های موفق و پیشرفته بازرگانان مشهوربه داشتن تخصص و کیفیت اجرای طرحها صورت می گیرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا