سیاسی

رایزنی امیر قطر با محمود عباس و ترودو درباره تحولات اوضاع در غزه

امیر قطر در گفت وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر کانادا درباره آخرین تحولات در نوار غزه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیرامون تحولات اوضاع نوار غزه و سرزمین های فلسطین رایزنی کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بن حمد شامگاه سه شنبه (30 ژانویه) با محمود عباس درباره تلاش های منطقه ای و بین المللی برای آتش بس فوری، کاهش تشدید تنش ها در فلسطین و ضرورت تداوم ورود کمک های بشردوستانه به غزه در راستای تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت وگو کرد.

از طرفی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امیر قطر را از آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و فلسطین باخبر ساخت و از تلاش های قطر و مواضع پایدار و عادلانه آن درباره مساله فلسطین قدردانی کرد.

خبرگزاری رسمی قطر همچنین از گفت و گوی تلفنی بن حمد و ترودو و رایزنی درباره شماری از مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک، روابط همکاری بین دو کشور و افق های تقویت آن خبر داد.

از طرفی نخست وزیر کانادا از تلاش های دیپلماتیک و انسان دوستانه قطر در دو محور منطقه ای و بین المللی خصوصا درباره اوضاع در غزه قدردانی کرد.

این گفت وگو ها همزمان با حضور محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در امریکا و تلاش برای رسیدن به توافق جدید برای تبادل گروگان ها و آتش بس در غزه صورت گرفته است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا