اجتماعی

تیم ملی ایران با شکست سامورایی‌ها راهی نیمه نهایی شد

تیم ملی فوتبال ایران امروز در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا موفق شد در یک بازی منطقی و تهاجمی در ورزشگاه «اجوکیشن سیتی» قطر ، ژاپن مدعی اصلی قهرمانی را از پیش روی بردارد، و به جمع چهار تیم برتر قاره کهن صعود کند.

میدل ایست نیوز: تیم ملی فوتبال ایران که مهدی طارمی اصلی ترین مهاجم و دو مدافع دیگر خود به نامهای صادق محرمی و مجید حسینی را به علت مصدومت در اختیار نداشت؛ با آرایشی دفاعی مقابل ژاپن صف آرایی کرد اما طولی نکشید که بر زمین و میدان به طور نسبی مسلط شد و در دقیقه دوازدهم بازی علیرضا جهانبخش اولین خطر جدی را روی دروازه ژاپن خلق کرد که کاد داخل پای او با اختلاف اندکی از بالای دروازه به اوت رفت.

در دقیقه 23 نیز محمد محبی می توانست در موقعیتی عالی قرار گیرد که با خطای مدافع  ژاپنی و دریافت کارت زرد برای او همراه شد.

در این دیدار که به قضاوت مانینگ داور چینی برگزار شد، تیم ژاپن به عنوان پرستاره‌ترین تیم‌ ادوار ژاپن در بازیهای آسیایی بر خلاف جریان بازی در دقیقه 28 روی تعلل خط دفاعی ایران و جاماندن مدافعان توسط موریتا بازیکن باشگاه لسیبون پرتغال به گل اول دست یافت.

پس از این گل، حملات نصف ونیمه ایران ادامه یافت و سردار آزمون در دقیقه 29 صاحب یک موقعیت مناسب شد که به دلیل قرار داشتن در آفساید این موقعیت نیز از دست رفت. تیم ایران در ادامه در دقیقه 38 صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد که شوت دیدنی سامان قدوس با اختلاف اندکی از کنار دروازه به اوت رفت.

ایران بار دیگر در دقیقه 42 نیمه نخست صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شد که سردار آزمون نتوانست پاس زیبای ارسالی سامان قدوس را جلوی دروازه ژاپن قطع کند.

با شروع نیمه دوم ، ایران بازی تهاجمی را سرلوحه کار خود قرار داد و در دقیقه 50 بازی صاحب موقعیت شد که این موقعیت خوب گلزنی به خاطر قرار داشتن سردار آزمون در شرایط آفساید از دست رفت.

بلافاصله بعد از این موقعیت، ژاپنی ها در دقیقه 51 صاحب یک موقعیت در ضد حمله شدند که ضربه سر اوئدا به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایران به اوت رفت. دو دقیقه بعد باز هم ژاپن صاحب یک موقعیت شد که بغل پای مهاجم این تیم با اختلاف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

حملات ایران سرانجام در دقیقه 55 به بار نشست و محمد محبی پاس تو در و زیبای سردار آزمون را به گل تساوی ایران تبدیل کرد. ایران در دقیقه 60 نیز می توانست خطر ساز شود که سانتر رامین رضائیان از بالای سر محبی رد شد و این بازیکن به توپ نرسید.

تیم ملی ایران در ادامه بازی بسیار منطقی خود بار دیگر روی ضد حمله توسط سردار آزمون صاحب توپ شد که سرتوپ تماشایی سردار و  گل این بازیکن به دلیل آفساید میلیمتری توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد.

ایران بار دیگر در دقیقه 66 صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد که ضربه سر محمد محبی از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات ایران همچنان ادامه یافت تا اینکه سردار آزمون در دقیقه 68 داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد و یک ضربه والی بسیار دیدنی روانه دروازه کرد اما داور در این صحنه آفساید سامان قدوس را اعلام کرد. حملات دامنه دار ایران همچنان ادامه یافت تا اینکه در دقیقه 72 روی سانتر زیبای میلاد محمدی، سردار آزمون ضربه سری دیدنی را راهی دروازه کرد که با اختلاف اندک توپ راهی اوت شد.

ایران در دقیقه 79 صاحب یک ضربه کرنر شد و در یک فعل و انفعال شوت سردار آزمون با دست مدافع ژاپنی برخورد کرد اما داور چینی اعتقادی به پنالتی و رجوع به کمک داور ویدئویی نداشت و بازی ادامه یافت. در دقیقه 83 روی ارسال علیرضا جهانبخش ، سعید عزت اللهی می توانست دروازه ژاپن را باز کند اما توپ به خوبی روی پای او جفت و جور نشد.

تیم ژاپن در پنج دقیقه پایانی نیمه دوم روی به حفظ توپ آورد اما تحت فشار و پرس بازیکنان ایرانی چندین بار توپ را لو دادند.

در دقیقه 86 سردار آزمون در محوطه جریمه خود را به توپ رساند و پس از برخورد با دروازه بان ژاپن نقش بر زمین شد تا داور یک کرنر به نفع ایران اعلام کند تا فرصتهای ایران یکی پس از دیگری از دست برود. ایران روی فرار محبی و محمدی در دقیقه 89 هم صاحب فرصت شد که این موقعیت نیز ازدست رفت . شوت علیرضا جهانبخش پایان بخش 90 دقیقه وقتهای قانونی بود تا داور 4 دقیقه وقت تلف شده اعلام کند.

حملات ایران در وقتهای تلف شده هم ادامه یافت تا اینکه  محمد حسین کنعانی زادگان مدافع پیش تاخته ایران در دقیقه 93 در محوطه جریمه ژاپن سرنگون شد تا داور خطای پنالتی اعلام کند. علیرضا جهانبخش با به ثمر رساندن این گل ، بازی خوب خود را در این دیدار تکمیل و ایران را راهی مرحله بعدی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا