اجتماعی

قطر حریف یوزهای ایرانی در نیمه نهایی شد

تیم ملی فوتبال قطر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا توانست در ضربه های پنالتی تیم ملی ازبکستان را شکست دهد.

میدل ایست نیوز: قطر و ازبکستان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، در حالی در استادیوم «البیت» به مصاف هم رفتند که «سرچکو کاتانچ» سرمربی اسلوونیایی ازبک‌ها از پای گذاشتن به این دیدار با اعتماد به نفس کامل سخن گفته بود و قطری ها نیز از مهره های اصلی تیمشان نظیر اکرم عفیف و حسن الهیدوس خواسته بودند با گلزنی در بازی، تیمشان را به دور بعد هدایت کنند.

دو تیم در ابتدای کار، بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند اما قطر به لطف میزبانی و حمایت تماشاگرانش کم کم بازی را در دست گرفت و حملات پراکنده ای روی دروازه ازبکستان انجام داد تا اینکه در دقیقه 27 روی یک ارسال از نزدیک نقطه کرنر، یوسوپوف دروازه بان ازبکستان مرتکب یک اشتباه مهلک شد و با گل به خودی دروازه را باز کرد.

پس از این گل ازبکها فشار روی دروازه حریف را افزایش دادند و می توانستند در دقیقه 36 بازی به گل تساوی برسند اما پاس ارسالی هافیک ازبسکتانی را مدافع قطری با یک تکل زیبا و دیدنی راهی کرنر کرد.

در دقیقه 41 بازی تیم قطر صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی را مهاجم قطری به سوی دروازه هدایت کرد اما یوسوپوف با واکنشی دیدنی مانع فروپاشی مجدد دروازه ازبکها شد.

با شروع نیمه دوم بازی، تیم ازبکستان با ارائه یک بازی تهاجمی ابتکار عمل را در دست گرفت و حملات دامنه دار و بعضا زهر داری روی دروازه حریف تداریک دید تا سرانجام با استفاده از آشفتگی خط دفاع قطر، خامروبکوف در دقیقه توانست بازی را به تساوی بکشاند.

تلاشهای دو تیم برای به ثمر رساندن گل برتری در وقتهای قانونی نتیجه ای در پی نداشت تا اینکه دو تیم کار را در وقت اضافی دنبال کردند. در وقت اضافی نخست دو تیم با چاشنی احتیاط حملاتی را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند که این حملات ثمری نداشت تا بازی در وقت دوم اضافه دنبال شود.

تیم قطردر دقیقه 116 و 119 بازی دو فرصت ایده آل گلزنی به دست آورد که با بی دقتی مهاجمان این تیم به هدر رفت. دو تیم که به نظر می رسید از تساوی راضی هستند؛ حکم تیم صعود کننده را به ضربات پنالتی سپردند تا این ضربات تعیین کننده رقیب ایران در بازی بعدی باشد.

در ضربات پنالتی تیم قطر عملکرد بهتری به نمایش گذاشت و با به ثمر رساندن سه پنالتی از پنج پنالتی راهی دور بعد شد. ازبکها سه ضربه پنالتی خود را از دست دادند تا عنابی پوشان حریف ایران در نیمه نهایی شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا