اجتماعی

تازه ترین آمار آوارگان در عراق

وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق آمار خانواده های آواره را در این کشور اعلام کرد و از تلاش برای ساماندهی هرچه سریعتر آنان خبر داد.

میدل ایست نیوز:سخنگوی وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد: شمار مهاجران و آوارگان موجود در عراق بر اساس آمارهای اولیه بیش از 25 هزار خانواده تخمین زده شده است که تمامی آنها در اقلیم کردستان به سرمی برند و در واقع از اهالی استان های نینوا، صلاح الدین و تعدادی دیگر از استان های کشور هستند.

به گزارش الفرات نیوز، علی عباس جهانگیر، سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد پایان دادن به پرونده مهاجران و آوارگان نیازمند راه حل است و برنامه ریزی ها برای ساماندهی و بازگشت آنها باید بر اساس یک برنامه منسجم  صورت گیرد.

این در حالی است که هیئت دولت عراق در نشست بیست و سوم ماه گذشته خود، با 15 تصمیم و آیین نامه به منظور بازگرداندن  خانواده های ساکن در اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان عراق به مناطق اصلی خویش یا هر منطقه ای که خود آنها انتخاب کنند موافقت کرد.

هیئت دولت عراق تصویر کرد که به هر خانواده ای که بازگردد مبلغ  4 میلیون دینار داده شود و افزون بر آن ، برای بیکارانی که بازگشته اند، اشتغال ایجاد و برایشان خانه های ارزان قیمت ساخته شود و غرامت خانه های تخریب شده آنان نیز پرداخت شود.

دولت عراق همچنین مقرر کرد بررسی های امنیتی لازم باید ظرف مدت یک ماه به منظور فراهم کردن مقدمات بازگشت داوطلبانه و بسته شدن پرونده آوارگان تا ماه ژوئیه  2024 صورت گیرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا