اقتصادیسیاسی

تحولات غزه و «جاده توسعه» محور مذاکرات سفیر چین با السودانی

نخست وزیر عراق در دیدار سفیر چین ضمن تاکید بر تقویت روابط دو جانبه در زمینه های مختلف، از قدرت های بزرگ خواست برای جلوگیری از نسل کشی فلسطینیان به مسئولیت های خود عمل کنند.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، در دیدار «تسوی وی» سفیر چین در بغداد، درباره روابط دو کشور، راه های تقویت آن و همچنین زمینه های توسعه مشارکت اقتصادی و حضور شرکت های چینی در پروژه راهبردی «جاده توسعه» در عراق بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در این دیدار، بر اهمیت حفظ و حمایت از ثبات و امنیت منطقه در جهت خدمت به رشد اقتصادی این کشور  و تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها و متوقف کردن تجاوز به غزه تاکید کرد.

السودانی همچنین در دیدار سفیر چین، مسئولیت قدرت‌های بزرگ، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی را در خصوص ادامه نسل کشی علیه فلسطینیان در سرزمینشان یادآور شد.

سفیر چین نیز به نوبه خود در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مقامات چینی به نخست وزیر عراق تاکید کرد کشورش در زمینه هر چیزی که روابط دوجانبه را به سمت جلو حرکت  دهد و مشارکت، صلح و توسعه پایدار را تقویت کند، کار و تلاش خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا