سیاسی

هشدار سران اردن و امارات درباره پیامدهای تداوم جنگ در غزه

پادشاه اردن و رئیس دولت امارات متحده عربی با هشدار درباره عواقب ادامه حملات به غزه، خواستار تلاش های هماهنگ و مستمر برای متوقف کردن جنگ غزه شدند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی در کاخ «بسمان الزاهر» امان پایتخت اردن، با هشدار درباره عواقب ادامه حملات به غزه، خواستار تلاش های هماهنگ و مستمر برای متوقف کردن جنگ غزه شد.

بر اساس بیانیه رسمی دیوان پادشاهی اردن، دو طرف در این دیدار بر ضرورت تشدید فعالیت ها به منظور برقراری آتش بس در غزه و حمایت از غیر نظامیان و تضمین رسیدن کمک های بشردوستانه به شکل کافی و دائمی در دست مردم نوار غزه تاکید کردند و نسبت به پیامدهای تداوم جنگ در غزه و وخیم تر شدن اوضاع فاجعه بار انسانی هشدار دادند.

دو طرف در این دیدار بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خود تاکید و در عین حال تصریح کردند تنها راه بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه، آغاز یک روند سیاسی به منظور دستیابی به راه حل جامع و عادلانه برای مساله فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل است.

شاه اردن در این دیدار به ضرورت حمایت جامعه بین الملل از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا)  با هدف ارائه خدمات حیاتی بشردوستانه و پزشکی بر اساس وظایف و تکالیف سازمان ملل بویژه در سایه اوضاع مصیبت بار غزه تاکید کرد.

عبدالله دوم همچنین از  تلاش های امارات عربی متحد با هدایت شیخ محمد بن زاید در حمایت از مردم غزه، ارائه کمک های بشردوستانه و پزشکی مستمر و همچنین تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس تقدیر کرد.

دو طرف در این دیدار، روابط برادرانه و تاریخی دو کشور را  که همواره عامل نزدیکی آنان بوده است و همچنین فرصت ها و افق های همکاری در همه زمینه ها را بررسی کردند.

در این دیدار شماری از مقامات کشوری و لشکری هر دو کشور حضور داشتند.

منبع
دربار اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا