اقتصادیسیاسی

کاهش 46 درصدی درآمد کانال سوئز در ژانویه 2024

درآمد کانال سوئز با کاهش 46 درصدی در ماه ژانویه 2024 به 428 میلیون دلار رسید.

میدل ایست نیوز: کانال سوئز سال 2024 را با کاهش درآمد در ماه ژانویه به میزان 46 درصد آغاز کرد.

به گزارش سی ان ان، درآمد کانال سوئز در ماه ژانویه 2024، به 428 میلیون دلار رسید در حالی که درآمد کانال سوئز در مدت مشابه سال 2023، 804 میلیون بود.

اسامه ربیع، رئیس سازمان کانال سوئز گفت که در پی حملات انصار الله یمن در دریای سرخ، شمار کشتی های عبوری به میزان 36 درصد کاهش یافت و به 1362 کشتی رسید.

کانال سوئز از ماه مه 2020 و پس از بحران کرونا و به گل نشستن یک کشتی در ماه مارس 2021، شاهد نخستین کاهش درآمد خود بود و درآمد این کانال در ماه ژانویه نیز، کمترین درآمد از زمان آغاز جنگ در نوار غزه و تنش ها در دریای سرخ به شمار می رود.

در همین راستا، احمد سلطان، کارشناس حمل و نقل بین المللی گفت که تنش های ژئوپلتیک در دریای سرخ، تاثیر منفی بر درآمد کانال سوئز می گذارد و دریانوردی در منطقه و تجارت میان شرق و غرب را تهدید می کند.

وی پیش بینی کرد که تاثیر این حوادث بر کانال سوئز به صورت موقتی است و دریانوردی در این منطقه طی مرحله آتی به صورت منظم ازسرگرفته می شود چرا که عبور از مسیرهای جایگزین پرهزینه تر و طولانی تر است.

12 درصد از حجم کل تجارت جهانی از کانال سوئز می گذرد و 25 درصد از تجارت جهانی کانتینری نیز از این کانال عبور می کند.

بحران کاهش عبور کشتی ها از کانال سوئز از ماه نوامبر و در پی حملات انصار الله آغاز شد و کشتی ها مسیر خود را تغییر داده و دور زدن قاره آفریقا را برای عبور انتخاب کردند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا