سیاسی

ماموریت پلاسخرت اواخر ماه مه به پایان می‌رسد

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت که پس از 5 سال، ماموریتش در اواخر ماه مه به پایان می رسد.

میدل ایست نیوز: جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت که انتخابات محلی در عراق به شیوه ای درست در سطحی گسترده و از لحاظ فنی به صورت سالم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در گزارشی در شورای امنیت، ابراز امیدواری کرد که انتخاب مجدد شوراهای استانی گام اصلی دیگری برای حرکت رو به جلو باشد.

پلاسخرت افزود که اصلاحات و توسعه برای گشایش چشم انداز روشن تر برای همه عراقی ها ضروری است؛ امری که دولت در راستای آن تلاش می کند و آینده ای را می سازد که جوانان بتوانند از مهارت ها و توانایی هایشان برای بهبود زندگی و جامعه استفاده کنند.

پلاسخرت گفت که به پیشرفت پایدار به سمت اصلاحات حقیقی نیاز است و بهبود سطح معیشتی نباید کاهش یابد چرا که جمعیت عراق هر سال افزایش می یابد و طرح های دولت، کلید پاسخ به این نیازها است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت که در دسامبر 2018 وارد بغداد شده و اکنون پس از 5 سال، زمان آن رسیده که خداحافظی کنم و احتمالا باید در اواخر ماه مه منصب خود را ترک کنم، اما این امر آسان نیست زیرا به سادگی عراق بخشی از من شده است.

وی فداکاری ها و قدرت همه مردان و زنان عراقی و عمق پایبندی آنها به ساختن عراقی شکوفا و دموکراتیک مسالمت آمیز را تحسین کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا