سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر نقش مرجعیت رشید در حفظ وحدت کشور و عراقی‌ها

رئیس جمهور عراق در دیدار با آیت الله العظمی الفیاض و آیت الله العظمی النجفی بر نقش مرجعیت رشید در نجف اشرف در حفظ وحدت عراق و عراقی ها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز پنجشنبه با آیت الله العظمی شیخ اسحاق الفیاض و آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی از مراجع تقلید در نجف اشرف به صورت جداگانه دیدار کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، آیت الله العظمی الفیاض و النجفی بر لزوم تحکیم ارزش ها و روح شهروندی که به دلیل سیاست های برنامه ریزی شده رژیم سابق آسیب دیده، تاکید کرد.

این مراجع عظام بر اولویت نخست قرار دادن منافع عراق و ملت آن و همچنین لزوم ارتقای سطح خدمات به شهروندان که هنوز به سطح مورد انتظار نرسیده، تاکید کردند.

آیت الله العظمی الفیاض و آیت الله العظمی النجفی، بر تلاش در راستای تحکیم امنیت و بررسی حوادث امنیتی که طی مرحله اخیر افزایش یافته و امنیت جامعه را تهدید می کند، تاکید کردند.

در این دو دیدار اوضاع کلی کشور بررسی شد و رئیس جمهور عراق بر نقش مرجعیت رشید در نجف اشرف در حفظ وحدت عراق و عراقی ها تاکید کرد.

وی اشاره کرد که فتوای جهاد کفائی آغازی ایمانی برای عراقی ها در راستای مقابله با گروه تروریستی داعش و اخراج آنها از اراضی عراق و پیروزی و تحکیم امنیت و ثبات در کشور بود.

رشید به نقش ریاست جمهوری در حفاظت از قانون اساسی و تلاش با دو قوه مجریه و مقننه برای انسجام در فعالیت سازمانی و تثبیت امنیت و ثبات که اساس سازندگی، بازسازی و سرمایه گذاری به شمار می رود، اشاره کرد.

رشید بیان کرد که ریاست جمهوری به پیگیری و ارائه پیش نویس قانون های مرتبط با زندگی و امنیت شهروندان علاوه بر پیگیری مستمر بسیاری از پرونده ها از جمله آزادی محکومان و پیگیری روزانه مسائل مردم اهتمام دارد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا