سیاسی

گفت‌وگوی السودانی و وزیر دفاع اسپانیا درباره انعقاد یادداشت تفاهم مشترک

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و وزیر دفاع اسپانیا در بغداد دیدار و درباره انعقاد یادداشت تفاهم مشترک گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز در بغداد میزبان مارگریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا بود.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف درباره روابط دوجانبه عراق و اسپانیا و همکاری در حوزه امنیت و دفاع و شراکت در همه سطوح رایزنی کردند.

السودانی از نقش اسپانیا در چارچوب ناتو در عراق تقدیر و تاکید کرد که اصرار بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی پس از آن است که نیروهای عراقی، توانایی های پیشرفته ای در زمینه مبارزه با تروریسم کسب کرده اند و بقایای داعش دیگر تهدیدی برای کشور عراق به شمار نمی روند.

وی به تلاش ها برای انعقاد یادداشت تفاهم نظامی دوجانبه میان عراق و اسپانیا که بخشی از توافقنامه شراکت فراگیری است که با پدرو سانچز در سفر اخیرش به بغداد رایزنی کرده، اشاره کرد.

نخست وزیر عراق از مواضع اسپانیا در قبال حملات به غزه و حمایت از تلاش ها با هدف توقف جنگ و کشتار جمعی در حق ملت فلسطین تقدیر کرد.

از طرفی دیگر، وزیر دفاع اسپانیا، از حمایت عراق بابت مشارکت اسپانیا در ناتو تقدیر و بر پایبندی کشورش به شراکت با عراق و احترام به هر تصمیمی که دولت عراق در قبال ماموریت ائتلاف بین المللی اتخاذ می کند، تاکید کرد.

روبلس به تداوم تلاش ها با همکاری وزارت دفاع عراق برای اتمام انعقاد یادداشت تفاهم دوجانبه با عراق که شامل همکاری امنیتی و نظامی و صنایع جنگی می شود، اشاره کرد.

وزیر دفاع اسپانیا روز گذشته وارد بغداد شد و مورد استقبال همتای عراقی خود قرار گرفت.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا