اقتصادی

افتتاح کارخانه مواد شیمیایی مشترک امریکا و عربستان در منطقه جبیل

یک شرکت نفتی امریکایی به همراه یکی از شرکتهای سرمایه گذاری عربستان سعودی،کارخانه مواد شیمیایی مشترک در شهرک صنعتی جبیل در شرق عربستان افتتاح کردند.

میدل ایست نیوز: شرکت فناوری انرژی «بیکر هیوز» و شرکت سرمایه گذاری صنعتی عربستان سعودی با نام  (دُسور) ،امروز یکشنبه یک کارخانه صنایع شیمیایی مشترک را در شهرک صنعتی جبیل در شرق عربستان افتتاح کردند که فعالیتهای آن بر تامین مواد شیمیایی صنعتی مورد نیاز میادین نفتی متمرکز خواهد بود.

به گزارش الشرق الاوسط،  مقر شرکت  امریکایی «بیکر هیوز»  در تگزاس امریکا قرار دارد و  مالک 51 درصد از  این سرمایه گذاری مشترک است در حالیکه دُسور متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی و شرکت آرامکوی عربستان سعودی و همچنین سابک چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی در جهان است.

این منبع نوشت کارخانه مواد شیمیایی پترولایت عربستان  با هدف تامین  پایه مواد خام مانند حلّال ها و گلیکول ها (دسته ای از الکل ها)؛ با حضور شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر نیرو، مهندس خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری و بندر الخرایف وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان افتتاح شد.

رائد الریس، مدیر اجرایی شرکت دُسور، گفت: احداث کارخانه تاسیسات شیمیایی پترولایت با هدف افزایش رشد و توسعه اقتصادی صورت گرفته است و ما ضمن افتخار به دسور، از مشارکت با شرکت بیکر هیوز خرسندیم و یکی از هدف گذاری های آن را  بومی سازی تولیدات مد نظر تا نرخ  بیش از هفتاد درصد می دانیم .

لورنزو سیمونلی، رئیس هیئت مدیره و رئیس اجرایی بیکر هیوز گفت: این روز گواهی بر تلاش های مداوم دو شرکت برای ارائه خدمات بهتر به بازار مواد شیمیایی در عربستان و در سراسر منطقه  متناسب با دیدگاهای ریاض است .

گفتنی است کارخانه مواد شیمیایی پترولایت عربستان با مساحتی حدود 90 هزار متر مربع وسعت دارای آزمایشگاه های کنترل کیفیت و تولید مواد شیمیایی صنعتی است.

منبع
الشرق الاوسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا