خبر اولسیاسی

دست‌کم 63 شهید و ده‌ها زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح

در حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح در نیمه شب یکشنبه دست‌کم 63 فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها تن زخمی شدند.

میدل ایست نیوز: خبرنگار «الجزیره» در غزه خبر داد که در حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به رفح در نیمه شب یکشنبه دست‌کم 63 فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها تن زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی انجام این حملات را تایید کرد و گفت این حملات که علیه «اهداف خاص» در منطقه «شابوره» در رفح بود به پایان رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که در عملیات مشترک با شین‌بت و یگان ویژه ضدتروریسم پلیس این کشور دو صهیونیست اسیر را از ساختمانی در رفح آزاد کرده است.

هویت این دو گروگان آزاد شده «فرناندو سایمون مارمن ۶۰ ساله» و «لوئیس هار ۷۰ ساله» اعلام شده و به گفته ارتش، آنها در عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر به اسارت حماس درآمده بودند.

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت عملیات آزادسازی حدود ساعت یک بامداد دوشنبه به وقت محلی انجام شد و نیروهای ارتش پس از ورود پنهانی به ساختمان محل نگهداری این دو گروگان، در آپارتمان را منفجر کرده و سه نیروی مقاومت را به شهادت رساندند.

به نوشته رویترز، بسیاری از مردم هنگام شروع حملات در خواب بودند و این نگرانی ایجاد شد که حمله زمینی اسرائیل آغاز شده است.

خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز گزارش داده‌اند که حملات شامگاه یکشنبه با استفاده از هواپیماها، تانک‌ها و کشتی‌های اسرائیلی انجام شد.

به گزارش رویترز و به نقل از ساکنان رفح، در این حملات چند خانه و دو مسجد هدف قرار گرفتند.

این حملات در حالی انجام شد که ساعاتی پیشتر کاخ سفید گزارش داده بود جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت حمله به رفح نباید بدون «طرحی معتبر و قابل اجرا» برای تضمین امنیت ساکنان این شهر انجام شود.

برآورد می‌شود حدود یک و نیم میلیون فلسطینی که از خانه‌های خود در سایر مناطق نوار غزه گریخته‌اند به این شهر پناه برده‌اند.

در روزهای اخیر شمار زیادی از مقام‌ها و سازمان‌های بین‌المللی درباره پیامدهای انسانی حمله زمینی به رفح هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا