سیاسی

وزیر کشور عراق: اوضاع امنیتی مرزها در بهترین شرایط است

وزیر کشور عراق در سفر به بصره از طرح نصب دوربین های پیشرفته در مناطق مختلف، و تلاش برای تقویت امنیت در مناطق مرزی و منحصر شدن سلاح در دست حکومت خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر کشور عراق در سفر به بصره در کنفرانسی خبری از فراهم شدن مقدمات اجرای طرح نصب دوربین ها در مراکز شهرها و مناطق مختلف خبر داد و  درباره مبارزه با مواد مخدر، منحصر شدن سلاح در دست دولت و پرونده مرزهای بین المللی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق  امروز دوشنبه در نشست خبری خود در شهر بصره  از آماده سازی طرح هایی برای آغاز اجرا و نصب دوربین های بسیار دقیق در مراکز شهرها خبر داد و اعلام کرد با توجه به آنکه منطقه شمال بصره در دوره های گذشته  شاهد حوادث امنیتی و درگیری های قبیله ای زیادی بوده است؛ با موافقت محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق، مدیریت منطقه شمال بصره ایجاد خواهد شد که این امر می تواند از طریق گشایش بخش های جدید فرماندهی و همچنین مقرهای امداد و نجات و ترافیک در این بخش مهم،  به تقویت امنیت و ثبات در این منطقه کمک کند.

وی با اشاره به توافق در خصوص سازماندهی فعالیت ها از طریق تقویت افسران  و نیروها تاکید کرد نشست دیگری نیز با حضور قضات و هماهنگی با شیوخ قبایل و سرشناسان و  قشرهای مختلف جامعه برای برقراری امنیت و ثبات در این مناطق برگزار خواهد شد.

وزیر کشور عراق درباره پرونده  مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اداره مبارزه با مواد مخدر در بصره علاوه بر دستگیری قاچاقچیان بین المللی از کشورهای همسایه و تاجران عراقی، به پیگیری این پرونده مهم ادامه می دهد و تلاش وافری برای کنترل مرزها توسط فرماندهی مرزبانی منطقه چهارم به خرج داده است.

الشمری در خصوص پرونده منحصر بودن سلاح در دستان حکومت گفت: ما در این زمینه دو طرح را دنبال می کنیم که نخستین آن ثبت سلاحهای سبک در کلانتری ها از طریق فرمهای الکترونیکی و سایت «اور» و  طرح دوم هم خرید تسلیحات متوسط ​​و سنگین پس از تخصیص یک میلیارد دینار به هر یک از فرماندهی های انتظامی استانها از جمله بصره است تا پدیده سلاحهای سرگردان در دست مردم پایان یابد.

الشمری در خصوص پرونده مرزهای بین المللی تاکید کرد: کنترل مرزهای عراق با کشورهای همسایه در دولت کنونی در بهترین حالت خود قرار دارد به طوری که منطقه چهارم  نیز شاهد استحکامات و نصب تجهیزات فنی و دوربین های پیشرفته است . علاوه بر این، تلاش ها و فعالیتها برای  ایجاد یک راه به منظور تامین تامین امنیت شط العرب نیز ادامه دارد و از طریق اداره اطلاعات بصره به تحکیم و تقویت امنیت و ثبات این منطقه اقدام خواهیم کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا