اقتصادیسیاسی

در دیدار وزیر انرژی عربستان مطرح شد؛
تاکید السودانی بر حفظ ثبات در بازار انرژی

نخست وزیر عراق در دیدار وزیر انرژی عربستان بر اهمیت هماهنگی در مواضع به ویژه در ساماندهی بازار انرژی و قیمت نفت در سازمان اوپک به منظور حفظ ثبات، تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه (14 فوریه) از عبدالعزیز بن سلمان آل سعود وزیر انرژی عربستان و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، السودانی و بن سلمان افق های همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

دو طرف همچنین بر توسعه شراکت های اقتصادی بین عراق و عربستان تاکید کردند.

نخست وزیر عراق با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عراق از ورود شرکت‌های عربستانی به بازار عراق استقبال کرد.

السودانی همچنین به پیشرفت روابط عراق و عربستان به ویژه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش انرژی اشاره کرد.

وی بر اهمیت هماهنگی در مواضع و تطبیق دیدگاه‌ها به ویژه در ساماندهی بازار انرژی و قیمت نفت در سازمان اوپک در راستای تضمین حفظ ثبات بازارهای انرژی در منطقه و جهان و منافع کشورهای تولید کننده و مصرف کننده انرژی تاکید کرد.

از طرفی وزیر انرژی عربستان درود سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به نخست وزیر عراق ابلاغ و بر تمایل کشورش در راستای پیش روی در راستای شراکت و همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا