سیاسی

در دیدار رئیس قوه قضائیه ایران
تاکید رئیس جمهور عراق بر تحکیم همکاری با ایران در حوزه قضایی و حقوقی

رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس قوه قضائیه ایران بر اهمیت تحکیم راه های همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه قضایی و حقوقی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز در بغداد میزبان غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه ایران بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، محسنی اژه ای سلام و درود آیت الله خامنه ای، رهبر ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را ابلاغ کرد.

رشید نیز سلام خود به رهبر ایران و رئیس جمهور این کشور و آرزوی خود برای آن دو و پیشرفت و شکوفایی بیشتر برای ملت ایران را به رئیس قوه قضائیه ایران ابلاغ کرد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه در راستای کمک به تحکیم نقاط اشتراک اجتماعی و دینی میان دو ملت عراق و ایران و تحکیم راه های همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه قضایی و حقوقی تاکید کرد.

وی به لزوم همکاری و هماهنگی مواضع برای حفظ امنیت دو کشور و منطقه و ثبات آن اشاره و مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم را تحسین کرد.

رشید همچنین درخصوص تحولات منطقه بر اهمیت همکاری برای کاهش تنش ها و تکیه به گفت وگوی سازنده برای حل منازعات و همکاری برای برقراری صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

وی به لزوم توقف حملات به غزه و امدادرسانی به ملت فلسطین که با بدترین نوع حملات مواجه هستند و پایان رنج آنها از طریق اعطای حقوق کاملشان اشاره کرد.

از طرفی دیگر محسنی اژه ای بر حمایت کشورش از عراق در حفظ امنیت و ثبات این کشور تاکید و اشاره کرد که روابط دو کشور، ریشه های تاریخی، دینی و تمدنی دارد.

رئیس قوه قضائیه ایران به اهمیت توسعه راه های همکاری در زمینه های مختلف قضایی و حقوقی از طریق یادداشت های تفاهم میان طرفین اشاره کرد.

وی افزود که جایگاه عراق و ایران در بررسی و حل مسائل کنونی در سطح منطقه ای و بین المللی موثر و مهم است.

اژه ای، تلاش های رئیس جمهور عراق در تقویت و تحکیم روابط عراق با کشورهای جهان را ستود.

رئیس قوه قضائیه ایران در دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، درباره تقویت روابط دو کشور در حوزه قضایی و مسائل دارای اهمیت مشترک گفت وگو کرد.

محسنی اژه ای پیشتر با فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و درباره تقویت همکاری قضایی و حقوقی دو کشور گفت وگو کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا