اقتصادی

ایتالیا گاز مورد نیاز خود را از مسیرهای جدید کشتیرانی تامین می‌کند

ایتالیا به منظور در امان ماندن محموله‌ها از خطرات موجود در دریای سرخ، اعلام کرد که در موعد تحویل گاز مایع از قطر تجدید نظر کرده است، اما گاز مورد نیاز را به طور منظم دریافت می‌کند.

میدل ایست نیوز: نیکلا مونتی، رئیس اجرایی شرکت ایتالیایی ادیسون اعلام کرد این شرکت با تجدید نظر در موعد تحویل گرفتن گاز طبیعی مایع از قطر و به منظور در امان ماندن محموله ها از خطرات موجود در دریای سرخ، می تواند به طور منظم گاز مورد نیاز خود را  از قطر دریافت کند.

به گزارش الجزیره، این در حالی است که حملات انصار الله در دریای سرخ به کشتی های باری رژیم صهونیستی یا کشتی هایی که به مقصد این رژیم در حرکت هستند، باعث اختلال در حمل و نقل کالا و کالا به کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا شده است.

رئیس اجرایی شرکت ادیسون تصریح کرد: پس از اینکه ما با مشکلاتی در تحویل گاز طبیعی مایع در بندر دریایی ایتالیا در بندر روویگو مواجه شدیم، تلاش کردیم خود را با شرایط جدید سازگار کنیم.

مونتی به رویترز گفت: تمام محموله های گاز برای  تحویل در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل تأیید شده است اما این محموله ها مطابق طبق برنامه ریزی ها از مسیر جدید (دماغه امید نیک) به ایتالیا وارد خواهند شد زیرا امنیت لازم در دریای سرخ وجود ندارد.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک این کشور با قطر در خصوص مسائل لجستیک، ابراز امیدواری کرد روند تجارت دریایی به حال عادی باز گردد.

گفتنی است قطر، یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان، ژانویه گذشته به ادیسون اطلاع داد محموله های گاز مایع آن به سبب بحران در دریای سرخ، مسیر طولانی تری را از دماغه امیدنیک طی خواهند کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا