خبر اولسیاسی

بارزانی: اقلیم کردستان با تل‌آویو در ارتباط نیست و مقری برای موساد نداریم

رئیس اقلیم کردستان عراق هرگونه روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت که موساد هیچ مقری در اقلیم ندارد.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر لزوم پایان دادن به اقدامات گروه های مسلح در عراق تاکید کرد.

به گزارش العربیه، وی در مصاحبه با العربیه و الحدث با اشاره به اینکه اقلیم کردستان عراق نگران است بغداد نتواند از آن حمایت کند، گفت که چالش های کنونی سخت تر از زمان داعش است و خط جبهه اکنون نامعلوم است.

رئیس اقلیم کردستان عراق از موضع نخست وزیر عراق تقدیر و دولت عراق را به ایفای نقش اساسی در حمایت از اقلیم کردستان عراق تشویق کرد.

بارزانی توضیح داد که اقلیم کردستان در چارچوب عراق و نه به تنهایی سرنوشت حضور نیروهای ائتلاف بین المللی را تعیین خواهد کرد.

وی هرگونه روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت که ما روابطی با اسرائیل و هیچ مقری برای موساد نداریم.

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که ادعاهای ایران مبنی بر حضور نیروهای موساد در اقلیم نادرست است و تهران هیچ سند و مدرکی به بغداد مبنی بر حضور نیروهای موساد در اقلیم کردستان عراق ارائه نداد.

وی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان منبعی برای تهدید ایران نبوده و بمباران اقلیم توسط ایران، که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است را نمی توان در چارچوب دوستی دسته بندی کرد.

بارزانی درباره روابط اقلیم کردستان عراق با ترکیه گفت که قاطعانه با اینکه حزب کارگران کردستان از اراضی ما علیه ترکیه استفاده کند، مخالفیم.

وی گفت که حزب کارگران کردستان منبع تهدید همسایگان ما و یک مشکل بزرگ برای ما و بغداد است.

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که نظام فدرال در عراق با وجود گذشت 20 سال اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه دولت اقلیم کردستان با شفافیت کامل در پرونده درآمدها با بغداد تعامل کرده، گفت که وضعیت اقتصادی اقلیم کردستان عراق سخت و پیچیده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا