خبر اولسیاسی

نخست‌وزیران عراق و هلند تحولات غزه و ماموریت ائتلاف بین‌المللی را بررسی کردند

نخست وزیر عراق با همتای هلندی خود در باره تقویت همکاری و شراکت بین دو کشور مذاکره کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در سفر به هلند با مارک روته، همتای هلندی خود در باره تقویت همکاری و شراکت بین دو کشور مذاکرات همه جانبه ای برگزار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق دو طرف و هیئت همراه، درباره پرونده ها و مسائل مورد اهتمام مشترک گفت وگو کردند.

در این مذاکرات دو طرف بر ایجاد شورای همکاری جامع و دو جانبه بین عراق و هلند به اتفاق نظر رسیدند.

عراق و هلند توافق کردند که این کمیته شامل کمیته های فرعی در زمینه های مختلف از جمله بارزترین آن کمیته همکاری در زمینه کشاورزی و توسعه آن، فناوری های آب و آبیاری در راستای پاسخ به نیازهای عراق که با کم آبی مواجه است و در راستای انسجام با اقداماتی که دولت در این خصوص اتخاذ کرده و در سایه تجربه گسترده شرکت های هلندی در این حوزه است باشد.

نخست وزیر عراق در این دیدار از نقش هلند در کمک به عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی برای مقابله با سازمان تروریستی داعش قدردانی کرد.

السودانی بر افزایش روابط دو جانبه برای تداوم همکاری و تلاش های ثبات تاکید کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به رشد توانمندی های نیروهای امنیتی عراق بر مواضع عراق در عدم نیاز به ائتلاف بین المللی در این کشور تاکید کرد.

نخست وزیر عراق به اهمیت اقدام مشترک بین المللی برای توقف خشونت ها در غزه و ضرورت ایفای نقش کشور های اروپایی در محافظت از مردم فلسطین در برابر جنایت های نسل کشی مستمر علیه آنان و سرزمین تاریخیشان اشاره کرد.

نخست وزیر هلند نیز بر تمایل کشورش در تحکیم شراکت با عراق و تغییر جهت همکاری از بخش امنیتی به بخش اقتصادی و دیگر حوزه ها تاکید کرد.

روته در ادامه از استقبال السودانی در رابطه با فعالیت شرکت های هلندی در عراق و مشارکت در ایجاد زیرساخت ها، طرح های توسعه و پروژه های بزرگ راهبردی اقتصادی قدردانی کرد.

این دیدار با حضور  وزاری خارجه و کشاورزی دو کشور انجام شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا