سیاسی

تاکید الاعرجی بر مواضع حمایتگرانه عراق برای توقف جنگ روسیه و اوکراین

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار کاردار اوکراین در بغداد بر مواضع حمایتگرانه عراق برای توقف جنگ روسیه و اوکراین و حل و فصل آن از طریق گفت و گو تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز شنبه (17 فوریه) از الکساندر بوراوژنکف کاردار اوکراین در بغداد استقبال کرد که طی آن، درباره اوضاع بین المللی و منطقه ای و راه های حل و فصل بحران روسیه و اوکراین از طریق مذاکرات و دیپلماتیک رایزنی کردند.

به گزارش«الفرات نیوز» در بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق آمده است که الاعرجی اعلام کرد که جنگ روسیه و اوکراین تبدیل به جنگ فرسایشی شده و به نفع هر دو طرف است که این جنگ تداوم نداشته باشد.

وی همچنین بر ضرورت افزایش تلاش های بین المللی و به کارگیری کمک ها و اعمال فشار برای توقف جنگ و نشستن طرفین بر سر میز مذاکره تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین گفت که منطقه به صلح، امنیت و احترام متقابل به حاکمیت کشورها نیاز دارد و جنگ نتیجه ای جز ویرانی و تخریب ندارد.

الاعرجی ضمن تاکید بر مواضع حمایتگرانه عراق برای توقف جنگ روسیه و اوکراین و حل و فصل آن از طریق گفت و گو، افزود که عراق به صلح و امنیت پایدار ایمان دارد.

وی درباره اتفاقات جاری در نوار غزه گفت که غیرنظامیان بی گناه غزه قربانیان این جنگ هستند و در نتیجه جنگ خانه، شغل و خانواده های خود را از دست دادند.

از طرفی دیگر، بوراوژنکف تاکید کرد که مردم اوکراین در برابر جنگ ایستادگی کردند و صلح را در کنار احترام به حاکمیت کشور و خاک آن می ستایند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا