سیاسی

تاکید السیسی و مکرون بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین

رؤسای جمهور مصر و فرانسه بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین به عنوان تنها راهی که بتواند امنیت حقیقی و ثبات پایدار در منطقه را محقق کند، تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تلفنی با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود گفت وگو کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که دو طرف در این تماس، تلاش های کنونی با هدف آتش بس در غزه، تبادل بازداشت شدگان و رساندن کمک های بشردوستانه را بررسی کردند.

وی افزود که رؤسای جمهور مصر و فرانسه ضمن بررسی آخرین تحولات، بر لزوم همکاری همه طرف ها برای تضمین پیشرفتی که منجر به جلوگیری از خون ریزی و کاهش رنج مردم در غزه شود علاوه بر پیشروی به سمت راه حل دو کشوری و برپایی کشور مستقل فلسطین به عنوان تنها راهی که بتواند امنیت حقیقی و ثبات پایدار در منطقه را محقق کند، تاکید کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی بر موضع قاطعانه مصر در مخالفت با کوچاندن فلسطینیان به مصر به هر شکل و صورت که موضعی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد.

از طرفی دیگر رئیس جمهور فرانسه نیز بر حمایت کامل کشورش  از موضع مصر تاکید کرد.

دو طرف درباره خطر هرگونه تشدید تنش نظامی در رفح با توجه با پیامدهای بشری فاجعه بار آن برای حدود یک میلیون و نیم فلسطینی در این منطقه هشدار دادند.

السیسی و مکرون همچنین درباره‌ گسترش درگیری در سطح منطقه ای و سپس لزوم پیشبرد سریع تلاش ها برای آتش بش و آرامش در منطقه هشدار دادند.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا